Aşılama Tedavisi – Doç.Dr. Onur Topçu

Aşılama Tedavisi

Aşılama Tedavisi Ankara

İnseminasyon bizim daha çok duyduğumuz adı ile aşılama tedavisi, ilk olarak ilaçlar ile (iğne ya da hap), kadında 1-2 yumurtanın büyümesini sağlamayı hedefler. Sonraki süreçte ise bu yumurtalar çatlamadan hemen önce erkeğin spermleri alınır ve uygun olan bir zaman diliminde kateter yardımı ile rahimin içerisine verilir. Aşılama ile hamile kalınması oranına bakıldığı zaman cinsel ilişki ile yakın bir orana sahip olduğu gözükmektedir.  Bu oran yaklaşık olarak %15-20 arasında bir seviyede bulunmaktadır.

Aşılama Tedavisi Kimlere Önerilmektedir?

Aşılama işlemin yapılabilmesi için bir takım şartların sağlanabilmesi gerekmektedir. Bu şartlara baktığımız zaman şunlar karşımıza çıkmaktadır;

• İlk olarak kadının her iki tüpünün de açık olarak bulunuyor olması gerekmektedir,
    • Rahimin normal olması gerekmektedir,
    • Erkekten alınan meni öreğinde en az 5 milyon hareketli spermin bulunuyor olması gerekmektedir.

Bu şartların sağlanması halinde aşılama işlemini yapılabilmektedir. Bu durumda düşük sperm sayısının bulunması halinde ya da tüplerin tıkalı olması durumunda aşılama işlemi gerçekleştirilmez. Aşılama yönteminin kaç defa denenebileceğine çiftlerin bireysel özellikleri belirlemektedir. Burada belirleyici durum olarak yaş, ekonomik durum gibi koşullar devreye girmektedir. Ancak başarı değerlendirilmesinin yapılabilmesi için 2 ya da 3 deneme yeterli olabilmektedir. Aşılama tedavisi Ankara’da Doç. Dr. Onur TOPÇU tarafından yapılabilmektedir.

Dış Gebelik Durumu Yaşanıldığı Zaman Tedaviye Ne Kadar Ara Verilmesi Gerekir?

Dış gebelik oluşumu yaşanmışsa ilk teşhisin 2 ayda yapıldığını varsayalım. Teşhis edildikten sonra 3 adet dönemi sonrasında gebelik tekrardan denenebilmektedir. Dış gebeliğin sonrasında bir operasyon durumu planlandığı takdirde 2 adet sonrasında tekrardan tedaviye başlanılması mümkün olmaktadır.

Adet Sancısının Olmasının Çocuk Sahibi Olması Üzerindeki Etkisi

Adet sancısı durumu kadınlarda yüksek oranlarda görülebilmektedir. Endometriozis gibi çeşitli hastalıklar da adet sancısına sebep olabilmektedir. Adet döneminde ağrı ve sancı durumunuz sık bir şekilde olmaktaysa ve çocuk sahibi olma gibi bir isteğiniz varsa vakit kaybı yaşamadan bir uzman görünmenizde fayda bulunmaktadır.

Tedavi Süresinde Saç Boyatılmasının Bir Zararı Var mıdır?

Bu süreçte saç boyatmak, tehlikeli ya da zararlı bir durum değildir. Bundan dolayı tüp bebek tedavisi sırasında saçın boyanmasının herhangi bir zararı yoktur.  Gebelikte çok az miktardaki boya cildinize zarar vermektedir. Gebelik döneminde sadece organik bazlı ve amonyak içermeyen saç boyalarının tercih edilmesi faydalı olacaktır.

Tüp Bebek Tedavisi Alırken İşe Gidilebilir mi?

Tüp bebek tedavisi için gerekli olan işlemler gerçekleştirildikten sonra istirahat önerilebilmektedir. Embriyo transferi gerçekleştirildikten sonra istirahat etmeniz gerekebilir. İstirahat etmek için yumurta toplama ve embriyo transfer günleri yeterli olacaktır.

Aşılama yöntemi ve tüp bebek tedavisi, çocuk sahibi olamayan bireyler için tercih edilebilecek yöntemlerden birisi olarak bilinmektedir. Bu yöntemler ve doktorunuzun yönlendirmeleri ile başarılı bir süreç yürütebilmeniz mümkündür. Ankara’da aşılama tedavisi ve tüp bebek tedavileri alanında hizmet veren Doç. Dr. Onur Topçu tarafından çocuk sahibi olabilmeniz için gerekli olan tedaviler uygulanmaktadır. Siz de hemen aşılama tedavisi için Doç. Dr. Onur Topçu’ya ulaşın, en kısa sürede bebek müjdesini alın!

Aşılama tedavisi nasıl yapılır, aşılama tedavisinde nelere dikkat edilmeli, aşılama tedavisi fiyatları ne kadar gibi merak ettiğiniz tüm konular içinde Doç. Dr. Onur Topçu’ya ulaşabilir ya da muayeneye gelerek genel kontrollerinizi yaptırırken merak ettiklerinizi sorabilirsiniz.