Gebelik Takibi Ankara

Gebelik, bir kadın ve bir erkek için mucizevi bir süreçtir. Bu süreç kimi zaman bir sürpriz haber olarak öğrenilse de bazı çiftler, gebelik sürecini hamilelikten önce planlamayı yeğlerler. Zira; gebelik süresince bebeği ve anne adayını etkileyecek çeşitli faktörler bulunur ki bu bazen hayatı tehlikeye dahi sokabilir. Annenin taşımış olduğu risklerin yakından takip edildiği gebelik takibi sürecinde anne adayı düzenli kontrollere gider ve potansiyel risklere karşı önlemler alır. Aynı şekilde bebeğin gelişimini iyi bir şekilde sürdürebilmesi ve doğabilmesi için de yine gebelik takibi süreci çok önemlidir. Ankara gebelik takibi alanında uzun yıllardır çiftlere ve anne adaylarına hizmet veren Doç. Dr. Onur Topçu; gebelik takibi ile ilgili önemli bilgileri bu içerikte detaylı olarak anlatmaktadır.

Gebelik takibinin önemi her geçen gün artıyor. Anne adaylarının eğitimli olması ve iş hayatında aktif olması; gerek kendi sağlığı gerekse de bebeklerinin sağlığı için büyük şans. Zira; bu konularda bilinçli olan anne adayları; gebelik takiplerini aksatmadan yaptırıyorlar.

Alerji, astım, diyabet başta olmak üzere hipertansiyon, kalp rahatsızlıkları gibi kronik hastalıklara sahip anne adayları; gebelik süresince birçok problemle karşı karşıya gelebilmekteler. Eğer daha önceden tespit edilmiş hastalığı olan anne adayı; gebelik düşünmeden önce mutlaka gebelik danışmanlığı ve gebelik takibine ihtiyaç duymalıdır. Zira; kronik hastalıklar için reçete edilen ve düzenli kullanılması gereken ilaçların, gebeliğe uygun olanlar ile değiştirilmesi gerek bebeğin gerekse de anne adayının sağlığı için çok önemlidir. Misal; anne adayı kronik astım hastalığına sahip ise gebelik esnasında kandaki oksijen miktarı azalabilir ve fetüse de kan akışı azalarak ulaşır. Bu da önemli problemleri meydana getirebilir.

Astım gibi kronik hastalıklar haricinde bazı genetik rahatsızlıklar da gebeliği riske atabilmektedir. Bu nedenle ortalama 13-14 ziyaretten oluşan gebelik takibi, gebelik öncesinden başlatıldığı takdirde sağlıklı bir bebeğe ulaşmanızı sağlayacaktır.

Gebelik Takibi Programı

Gebelik takibi randevusu için gittiğinize doktorunuz gebelikle ilgili bilgiler ister ve aşağıda yer alan bazı testleri de yaptırmanızı talep eder.

• İdrar testi
    • Kan grubu ve kan sayımı
    • Kan şekeri testi
    • Hepatit testi
    • Rubella yani kızamıkçık analizi
    • Smear yani rahim ağzı sürüntü testi
    • Ultrason muayenesi
    • Enfeksiyon ve hormon taramaları
    • Genetik, immünolojik ve karyotip gibi çeşitli araştırmalar
    • Sifilis yani frengi testi

Gebelik Takibinin Amacı

Ankara gebelik takibi ile annelerin veya çiftlerin gebelik öncesi, gebelik esnası ve gebelik sonrası süreçleriyle yakından ilgilenen Doç. Dr. Onur Topçu, gebelik takibi için sizi bekliyor!

Hem annenin hem de anne karnındaki bebeğin sağlıklı bir şekilde gebelik sürecini yönetmek, beslenme düzeninden alınması gereken gıda takviyelerini kontrol etmek, hamilelik esnasında karşılaşılabilecek tüm rahatsızlıkları gidermek ve şikâyetleri azaltmak, Doç. Dr. Onur Topçu’nun gebelik takibi hizmeti ile mümkündür.

Gebelik Takibinin Planlanması Durumunda Yapılacaklar

Doç. Dr. Onur Topçu’ya gebelik takibi talebi için başvuran tüm hastalara gebelik oluşmamış ise gerekli tüm tahliller ve tetkikler yapılmaktadır. Elde edilen sonuçlara göre de gebelik açısından oluşabilecek tüm risklerin önlenmesi için planlamalar yapılır. Misal, anne adayında kansızlık tespit edilmiş ise gebelik öncesinde mutlaka kansızlık çözümlenir. Ayrıca anne adayında kızamıkçık yada benzeri enfeksiyon hastalıklarının geçirilip geçirilmediği de yine araştırılmaktadır.

Gebelik isteyen anne adaylarının vücut kitle endeksleri de yine incelenir ki eğer anne adayında kilo fazlalığı söz konusu ise gebelik öncesinde kilo verilmesi önerilebilir.  Gebelik takibi süresince anne adayı her ay 1 kez muayeneye çağrılır ve kilo / tansiyon gibi bulgular kayıt altına alınır. Bazı aylarda ise yapılması gereken tahlil ve tetkikler yapılır ve bebeğinin kilosu detaylı olarak incelenir. Doğuma yakın dönemlerde doğumun nasıl olacağının planlaması yapılır ve her türlü ihtimale karşı B planı oluşturulur.