İnfertilitede Histeroskopi Kullanımı – Doç.Dr. Onur Topçu

İnfertilitede Histeroskopi Kullanımı

Çalıştığım hastanelerde binlerce histeroskopi işlemi gerçekleştirmiş bir hekim olarak histeroskopi işleminin hasta dostu bir işlem olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Histeroskopi gibi hasta dostu bir cerrahi işlemin tüm Türkiye’de yaygın olarak yapılabilmesini sağlamak amacıyla gerek Kadın Hastalıkları ve Doğum Kongrelerinde gerek ise Lokal Toplantılarda Kadın Hastalıkları ve Doğum Asistanlarının ve Uzmanlarının eğitiminde eğitici olarak görev yaptım ve yapmaktayım. Bu hasta dostu cerrahi işleminin yaygınlaşmasını sağlamak için halen aktif olarak çalışmaktayım. Yaptığım özellikli histeroskopi işlemlerinden bazılarını istmosel defekti onarımı, septum (rahim perdesi düzeltilmesi) rezeksiyonu, Asherman sendromu (rahim içi yapışıklık açılması) düzeltilmesi, rahim içi polip ve rahim içi miyom rezeksiyonları gibi işlemleri gerek Youtube kanalımdan gerek ise Instagram sayfamdan izleyebilir, bilgilendirici yazılarımı okuyabilirsiniz.

Yıllarca Eğitim-Araştırma ve Özel hastanelerde çalıştıktan sonra Kasım 2020’de Doç. Dr. Mustafa Erkan Sarı ile Ankara’da Ancyra Clinic’i kurduk. Hastalarımızı kliniğimizde görüyor, gerekli cerrahi operasyonları anlaşmamız olan özel hastanelerde yapıyoruz.

WhatsApp üzerinden randevunuzu oluşturmak için buraya tıklayarak iletişime geçebilirsiniz.

Ofis histereskopi (tanısal) histereskopi randevuları için 0533 049 66 87 numaralı telefonumuzu arayabilirsiniz. Kendi kliniğimizde ofis (tanısal) histeroskopi işlemini de yapabilmekteyiz.

Doç. Dr. Onur Topçu Histeroskopi

Düzenlediğimiz onlarca histeroskopi eğitim kurslarından bir fotoğraf.

Histeroskopinin Tüp Bebek Tedavisinde Kullanımı

Tüp bebek tedavisi öncesinde rahim içinde gebeliği engelleyecek herhangi bir patoloji olup olmadığını anlamak için histeroskopi işlemi sıklıkla yapılmaktadır. Rahim içi yapışıklıklar, septum, miyom, polip gibi durumlar embriyonun tutunmasına engel olabilecek faktörlerdir.

Normal histerosalpingografi (HSG) bulgularına sahip ama tekrarlayan IVF başarısızlıkları olan kadınlarda histeroskopi muhakkak yapılmalıdır. Kliniğimizde hastalarımızın herhangi bir hastaneye gitmeden nezih bir ortamda histeroskopi işlemini gerçekleştirebilmekteyiz. Bu yüzden histeroskopi işlemi olacak hastalar iletişim bilgilerinde yer alan telefon numaramızdan detaylı bilgi alabilirler.

Histeroskopi ile Tanı ve Tedavisi Yapılabilen Durumlar

• Septum insizyonu
  • Rahim içi polip ve miyom çıkarılması
  • Rahim içi yapışıklıkların açılması
  • İstmosel defekti düzeltilmesi

Histeroskopik uygulamalar; tanısal yani diagnostik (ofis) histeroskopi ve cerrahi yani operatif histeroskopi olmak üzere ikiye ayrılmaktadır.

Tanısal Amaçlı (Diagnostik) (Ofis) Histeroskopi

Günümüzde sıkça uygulanan tanısal amaçlı histeroskopi; kadın hastalıklarının teşhisi ve tedavisi için büyük önem arz etmektedir. Yapışıklıkların, miyomların ve poliplerin tespit edilebildiği ve tüp bebek tedavisi öncesi çoğunlukla gereken tanısal amaçlı (ofis) histeroskopi işleminde; rahim içinde yer alan tüm problemler rahatlıkla görülebilmektedir. Ultrasonografi ile şüphelenilen tüm rahim içi lezyonlar kolaylıkla histeroskopi işlemi sırasında görülür ve tanı rahatlıkla koyulur. Kadında, bir sonraki tedavi aşaması planlaması açısından büyük fayda sağlar. Bu işlemin diğer adı ofis histeroskopidir. Yani ofis şartlarında uygulanabilmektedir. Ben de bu işlemi kendi pratiğimde (ofisimde) rahatlıkla uygulamaktayım.

Cerrahi (Operatif) Histeroskopi

Rahim içerisinde meydana gelen tüm problemlerin kesin tedavisi için bir cerrahi yöntem olarak tercih edilebilir. Tekrarlayan düşüklere neden olan rahim içi perdelerin kesilmesi yani septum rezeksiyonunda, istmosel kesesinin düzeltilmesi işleminde, rahim iç dokusunda oluşmuş polip ve miyomların tedavisinde, endometrial kalınlığın arttığı hastalarda biyopsi amacıyla ve kısırlığa neden olan rahim içi yapışıklıklarının açılmasında operatif (cerrahi) histeroskopi uygulanır.

Operatif histeroskopi işlemi genel anestezi altında veya spinal (belden anestezi) anestezi ile uygulanır. Rahim ağzı yaklaşık olarak 7 veya 10 mm’e kadar genişletilir ve hastanın tedavisi yapılır. İşlem sonrası aynı gün hasta taburcu edilir ve hastanın günlük aktivitelerine dönmesine izin verilir. Cinsel ilişki en fazla 1 hafta yasaklanır.

Histeroskopi Nasıl Yapılır?

Vajen bölgesinin temizlenmesi ile başlayan histeroskopi işlemi, rahim ağzından histeroskopi aletinin geçişi ile başlar. Bu sırada cerrahi işlemi kolaylaştırmak için rahim içini şişirmeye yarayan bazı serum solüsyonlaru kullanılır. Bu yüzden işlem sonrası az miktarda vajinadan sulu akıntı olması normaldir. Bu akıntı bir gün içinde sona erer. Tanısal (ofis) (diagnostik) histeroskopide 3 ila 5 milimetre kalınlığındaki histeroskopi ile rahim ağzından girilir ve rahim içi görüntülenir. Böylece, daha sağlıklı teşhis ve tedaviler mümkün hale gelir. Tanısal histeroskopi de genellikle anesteziye ihtiyaç duyulmaz ve lokal anestezi ile işlem yapılır. Ağrı duyulmadığı ve sadece rahmin incelendiği bu histeroskopi işleminden sonra hastanede yatmaya gerek yoktur.

Histeroskopi Sonrası Süreç

• Operatif histeroskopi işlemi sonrasında adet ağrılarına benzer olan ve bir iki gün süren hafif ağrılar normaldir.
  • Ağrı kesiciyi gerektirecek kadar ağrı olması durumu, kişiye göre değişiklik gösterebilir. Eğer ki işlemden sonra ağrınız devam ediyor ise doktorun reçete ettiği ağrı kesiciyi kullanmanızda mahsur yoktur.
  • Histeroskopi sonrası cinsel ilişki yaşanması belirli bir süre yasaklanabilir. İyileşme döneminin hemen ardından aktif cinsel yaşamınıza dönebilirsiniz. Bu süre en fazla bir haftadır.
  • Cerrahi histeroskopi ile yapılan işlemlerden sonra doktorunuz gerek görür ise hormonal tedavileri başlayabilir.

Histeroskopi işlemine ihtiyacı olan hastalarımıza ofis şartlarında tanısal histeroskopi, ameliyathane şartlarında da operatif (cerrahi) histeroskopi yaparak yılların verdiği tecrübeyle şifa olmaya çalışmaktayım.

Detaylı bilgiler için kliniğimiz ile iletişime geçebilirsiniz.

Sağlıkla kalın.

Doç. Dr. Onur Topçu