Kısırlık Tedavisi – Doç.Dr. Onur Topçu

Kısırlık Tedavisi

Kısırlık Tedavisi Ankara

Kısırlık diye adlandırılan durum her çocuk sahibi olmak isteyen çiftin asla karşılaşmak istenmeyeceği bir durum olarak bulunmaktadır. Ancak çocuk sahibi olmak istemenize rağmen olamamanız sizin kısır olduğunuz anlamına gelmiyor. Bu durum sadece size uygun tedavi yöntemleri ile aşılması oldukça mümkün bir sürecin olduğunu göstermektedir. Sizin için uygun tedavi yöntemlerini uygulayacak ve neden çocuk sahibi olamadığınız ile alakalı gerekli tanıyı koyacak olan Ankara’da bulunan Doç. Dr. Onur. Topçu ile başarılı bir tedavi süreci uygulayabilirsiniz.

Kısırlık (infertilite), belli bir periot, zaman içinde, çiftlerin düzenli, korunmasız vajinal cinsel ilişkisine rağmen gebelik elde edememeleridir. Doç. Dr. Onur Topçu, çocuk sahibi olamayan bireylerin direk olarak infertilite yani kısır olarak nitelendirilmesinin sakıncalı bir durum olduğunu belirtmektedir. Çocuk sahibi olamayan çiftlerin (infertil) olarak değerlendirilmemesi gerektiği ve tam olarak çocuk sahibi olamamanın neden kaynaklandığı tespit edilene kadar bu şekilde tanımlanmaması gerektiğini özellikle belirtmektedir.

Kısırlık Tedavisinin Başarıya Ulaşması İçin Zamanında Teşhis ve Uygun Tedavi

Uzun bir süredir korumasız bir şekilde cinsel birliktelik olmasına rağmen çocuk sahibi olamayan (infertil) çiftin tedavisinde Doç. Dr. Onur Topçu’ ya göre en önemli unsur zamanında teşhisin yapılması ve doğru endikasyonlar ile tedavi sürecinin yürütülmesidir.  Doç. Dr Onur Topçu’ ya göre kadının bu süreçte değerlendirilmesi temel bir öneme sahiptir. Bunun nedeni çocuk sahibi olamamanın temel olarak nedeni her ne olursa olsun kadının üreme sistemi anatomisi, endokrinolojisi ve fizyolojisi bu süreç içerisinde ilgili noktadır. Zira, erkeklere nazaran kadınlarda infertiliye sebep olabilecek çeşitli faktörler bulunmaktadır. İnfertilitenin mevcut bulguları kadınlarda aşağıdaki faktörlerden kaynaklı olabilir;

• Düzensiz bir şekilde adet düzeni yaşama,
    • Ergenlik döneminden beri hiç adet olmama,
    • Düzenli olarak başlayan adet döngünsün ilerleyen dönem içerisinde uzaması,
    • Tüylenmelerde artışın yaşanılması
    • Alışılmışın dışında olan bölgelerde kıllanmanın yaşanılması ya da alışılmış olan bölgelerde az ya da hiç kıllanmanın olmaması,
    • Adetlerin ağrılı bir şekilde yaşanılması
    • Birliktelik sırasında ağrı yaşanılması,
    • Yetersiz meme gelişimi olması, süt ve benzeri bir sıvının gelme durumu.

Tüp Bebek Yöntemi İle Başarının Elde Edilmesi

Üreme sistemlerinde herhangi bir sorun olmayan 4 çiftin herhangi bir korunma yöntemine başvurmadıkları takdirde birinin o ayın içerisinde gebe kalabileceği tespit edilmiştir.  Bu sonuca göre infertilite nedenleri olarak ovulasyon bozuklukları, çikolata kisti, spermlerde olan bozukluklar, tubal nedenler ve nedenleri tam olarak belirlenemeyen infertilite gibi çeşitli sebepler sayılabilmektedir. Teşhis edilen sorunlara göre uygun tedavi ile kısa sürede gebelikler de elde edilebilmektedir. Tüp bebekle gebelik elde etmek için yumurtalama teşviki, aşılama işlemi gibi tüp bebek uygulamaları; Doç. Dr. Onur Topçu tarafından planlanmakta ve yönetilmektedir.

Kısırlık Tedavisinde Erkeğin Payı

Kısırlık tedavisi için kadın kadar erkekte detaylı olarak muayene edilebilir. Erkeklerde genelde kısırlık şikâyetine sebep olan temel sorunlar testis problemleridir. Testiste meydana gelen tüm sorunlar ile ilgili ön değerlendirme Doç. Dr. Onur Topçu tarafından yapılabilmektedir. Sonrasında lüzumu halinde Üroloji Bölümü’ne erkek hastalar yönlendirilebilmektedir. İnfertiliteye sebep olabilen testis problemlerinin tedavisi de Üroloji ve Kadın Doğum doktorları kontrolünde yapılmaktadır.

Testis Problemleri

Testislerin görevlerini normal bir şekilde yapabilmeleri için gerekli olan sıcaklık, 3-4 derece kadardır. Torbalar (skrotum) testis için gerekli olan sıcaklığın sağlanması görevini yapar. Bu bölgelerde ısı, 33 derece olarak bulunurken kasık kanalında 35 derece ve karın içerisinde 37 derece olarak bulunur.  Testisin torba haricinde bir yerde olması spermlerin bozulmasına ve ileriki dönemlerde kısırlık sorunun ortaya çıkmasına neden olmaktadır. Özellikle iki tarafında inmemiş testisi bulunan kişilerin ileri dönemlerde çocuk sahibi olma ihtimali oldukça düşük bir seviyede bulunmaktadır. Bundan dolayı bu durumun tedavi edilmesi gerekmektedir.

İnmemiş testis yapısının tanısı, genellikle çocukluk döneminde alınmaktadır. Çocuk ürolojisinin elle yapacağı bir muayene ile tanı rahatlıkla konur. Elle yapılan işlem sırasında kasık bölgesinde ve torba civarında ele gelmezse 2 türlü bir durum mümkündür. Testis ya karın içindedir ya da hiç gelişmemiş bir testis olgusu söz konusudur. Bu durumun tedavi edilebilmesi için ilk olarak hormon tedavisi önerilmektedir. Testislerin ilk 6 ay içerisinde inme ihtimali olduğu için bu süre beklenir. Ancak 1 yaşına kadar inmeyen testisler, cerrahi müdahale ile torbada olması gereken yere indirilir.

Cerrahi müdahale sırasında yapılan işlemde kasıktan iki santimetrelik bir kesi ile girilerek, testisin inmemiş olduğu taraftan yumurta bulunur ve torba içerisine yerleştirilir.

Erkek kaynaklı kısırlık ya da kadın kaynaklı kısırlık şikâyeti ile karşı karşıya iseniz Ankara kısırlık tedavisi alanında adından sıkça söz ettiren Doç. Dr. Onur Topçu’ya hemen ulaşabilir, kısa sürede tanı alarak gerekli tedavi işlemlerine başlayabilir ve tüp bebekle başarı elde edebilirsiniz. Hemen Doç. Dr. Onur Topçu’ya ulaşın ve kısa sürede kısırlık tedavisi için planlamanızı yapın!