Rahim Kanseri

Rahim Kanseri Tedavisi Ankara

Jinekolojik kanser çeşitlerinden birisi olan rahim kanseri, endometrium kanseri olarak da bilinmektedir. Endometrium kanseri, rahim iç zarının kanserleşmesi ile ortaya çıkar. Genelde endometriumun salgı yapan hücrelerinden oluşan bu rahim kanserine “endometrium adenokarsinomu” da denir. Genellikle menopoz sonrası ortaya çıkan rahim kanseri, 50 ila 60 yaşındaki kadınlarda sıklıkla görülse de daha erken yaşlarda da görülme olasılığı olan bir kanser çeşididir. Ankara’da endometrium kanseri tanısı, teşhisi ve tedavisi ise Doç. Dr. Onur Topçu tarafından başarı ile yıllardır uygulanmaktadır. Gereken cerrahi ya da diğer tedavi seçeneklerini hastalara göre belirleyen Doç. Dr. Onur Topçu, hastanın hayat süresini uzatan jinekolojik onkoloji ameliyatları ile ünlüdür.

Rahim içi Kanserinin (Endometrium) Sebepleri Nelerdir?

Sebebi tam olarak bilinemeyen kanser çeşitleri arasında yer alan rahim içi kanseri, risk faktörleri baz alınarak değerlendirilebilir. Hormon düzensizlikleri, erken yaşta başlayan adet öyküsü, obezite ve infertilite gibi çeşitli durumların, rahim içi kanseriyle yakından ilişkide olduğu saptanmıştır.

Rahim kanseri (endometrium) risk faktörleri (rahim kanserini arttıran risk faktörleri)

• Erken yaşta adet olma ve geç yaşlarda dahi adetten kesilmeme
    • Östrojen miktarını arttıran obeziteye sahip olma
    • Endometriumu koruyan progesteron hormonu, gebelikte artar. Dolayısı ile rahim içi kanserine zemin hazırlayan durumlardan birisi hiç doğum yapmamış olmak
    • Meme kanseri tedavisinde kullanılan bazı ilaçlar
    • Östrojen tedavileri almak
    • Hayvani yağlar tüketmek
    • Şeker hastalığına sahip olmak ve dolayısı ile ileri düzeyde şeker yükselmeleri
    • Over hastalıklarına sahip olmak
    • Pelvik ışın tedavisi almış olmak
    • Genetik yatkınlık

Rahim Kanseri (Endometrium Kanseri ) Nasıl Tespit Edilir?

Rahim kanseri, genelde erken bulgu veren bir hastalıktır. En çok görülen belirtisi de vajinal kanamadır. Özellikle menopoz döneminde görülen vajinal kanamalar dikkatlice tetkik edilmelidir. Genellikle kadınlar, belirtiler başlayınca doktora gider ve tanı alır. Bu nedenle; kişi kendini takip etmeli ve anormal tüm durumlarda hemen kadın doğum doktoruna başvurmalıdır.

Smear alınması, serviks kanseri için bir tarama yöntemi olsa da endometrium kanseri için etkin değildir. Endometrium kanserinin tespit edilebilmesi için mutlaka belirtilerin bilinmesi şarttır ki gerekli testler, şikâyetler doğrultusunda yapılabilsin.

Endometrium (Rahim  Kanseri) Kanseri Belirtileri Nelerdir? Endometrium (Rahim Kanseri) Kanserinde Tanı Nasıl Konur?

• Menopoza girmiş kadınlarda “kanama” görülmesi olağan dışıdır. Bu nedenle de menopoza girmiş tüm kadınların anormal kanamalara karşı bilinçlendirilmesi erken evredeki endometrium yani rahim kanserini fark etmesi için son derece önemlidir.
    • Kilo kayıpları
    • Pelvik ağrılar
    • Kanser

Anormal olarak nitelendirilebilen semptomların varlığında altta yatan problemlerin endometrial kanser yâda endometrial hiperplazi mi olduğunun mutlaka araştırılması gerekir. Endometrial doku örneği, mikroskop altında incelenir ve diğer tanı testlerinden de faydalanılır.

Endometrial biyopsi

İnce elastik bir tüp yardımı ile rahim içine girilir ve vakum tekniği ile doku örneklemesi alınır.

Dilatasyon ve küretaj (D&C)

Biyopsi, kanser tanısını net olarak koymak için yeterli değil ise dilatasyon ve küretaj işlemi yapılır. Rahim ağzı genişletilir ve özel aletlerle rahim içi dokusu alınır.

Histeroskopi

Histeroskopi, rahim içine bakma olanağı tanır. Rahim içerisini tuzlu suya benzer bir çözelti ile dolduran doktor, anormal kanamalara neyin sebep olduğunu anlamaya çalışır ve gerek görürse biyopsi alır.

Diğer test yöntemleri

1. Ultrasonografi (SİS)

Vajinaya yerleştirilen ultrasonografi aletiyle rahim içi görüntülenir ve tanı koyulabilir.

1. Bilgisayarlı tomografi, MRI, PET (Pozitron Emisyon Tomografi) taraması.
    2. Akciğer grafisi.
    3. İntra venöz pyelogram: Böbrek ve idrar yollarının incelenmesidir.
    4. Tam kan sayımı.
    5. Kanda Ca 125:Tedavi sonrası tedavi etkinliğinin takibinde kullanılır.

Rahim Kanserinin Evrelendirilmesi

Rahim kanserinin evreleri 4’e ayrılmaktadır.

• Endometrium kanserinde hastalık sadece uterusun korpusuna yani gövdesine ulaşmış ise evre I’den,
    • Rahim ağzına yayılmış ise evre II’den
    • Rahmin dışına çıkmış ancak rahme komşu organlara, büyük damarlar etrafındaki bezelere yayılmış ise III’ten
    • Daha uzak organlara örneğin akciğer vb. yayılmış ise evre IV’ten bahsedilebilmektedir.

Endometrium (Rahim ) Kanseri Nasıl Tedavi Edilir?

Endometrium kanserinin tedavisi kesin olarak bu konuda tecrübeli jinekologlar tarafından yönetilmelidir. Endometrium kanseri tanısı alan bir hasta için 4 farklı tedavi seçeneği mevcuttur. Cerrahi, radyoterapi, hormonal tedavi ve kemoterapiden oluşan bu 4 farklı tedavi seçeneği, jinekolog tarafından yürütülür. Endometrium kanserinde ana ve ilk tedavi yöntemi genellikle cerrahi ameliyatlardır. Fakat tedavi seçimi, kanserin evresine göre değişecektir.

Rahim kanseri ameliyatı sonrasında kemoterapi veya radyoterapi uygulanıp uygulanmaması da patoloji raporuna, lenf bezlerinin durumuna, tümörün tipine göre değişebilmektedir.

Rahim Kanseri Tanısı, Teşhisi ve Tedavisi İçin Doç. Dr. Onur Topçu’ya Hemen Ulaşın!

Ankara’da rahim kanseri alanında uzun yıllardır hastalarıyla yakından ilgilenen Doç. Dr. Onur Topçu, zor olarak görülen jinekolojik kanserlerin tedavilerini sağlamaktadır. Bugüne kadar sayısız rahim kanseri tedavisi ile hastaları yeniden hayata döndüren Doç. Dr. Onur Topçu ile rahim kanserini yenmeye ne dersiniz?