Yumurtalık Kisti Tedavisi – Doç.Dr. Onur Topçu

Yumurtalık Kisti Tedavisi

Yumurtalık Kisti Tedavisi Ankara

Gebe kalmayı ve anne olmayı sağlayan yumurtalıklar, birçok sebepten ötürü problem yaşayabiliyor. Genetik faktörlerin etkili olduğu yumurtalık hastalıklarında kadınlar birçok şikâyetten mustarip olarak doktora gidiyor. Kanama fazlalığı, ağrı vb. gibi durumlarla kendini ifade eden yumurtalık kistleri de yumurtalık hastalıkları arasında sayılıyor. Günümüzde birçok kişide görülebilen yumurtalık kistleri ise doğurganlığı ciddi oranda etkilerken kadınların yaşam kalitesini de gözle görülür oranda düşürüyor. Vücudun içerisinde oluşan her lezyon ya da durumun ilerde kanserleşme riski olabildiği için yumurtalık kistleri de daima mercek altında. İyi huylu yumurtalık kistleri olduğu kadar zararlı kistlere de günümüzde sıkça rastlıyoruz.

Yumurtalık kistleri nedir, yumurtalık kistlerinin belirtileri ve sebepleri nelerdir, yumurtalık kistlerinin tanısı ve tedavisi nasıl yapılır gibi en çok sorulan soruların yanıtlarını bulabileceğiniz bu içerikte yumurtalık kistlerinin kanserleşmesiyle ilgili de bilgi bulabileceksiniz.

Yumurtalık Kistleri Nedir?

Kadın üreme organında bulunan ve anne olmayı sağlayacak yumurtaları içerisinde bulunduran keseye yumurtalık deniyor. Yumurtalığın üstünde yâda içinde bulunan herhangi bir sıvı dolu ve top şeklindeki yapılar ise yumurtalık kisti olarak adlandırılıyor. Over kisti olarak bilinen yumurtalık kistleri, hem sağda hem de solda gelişebilmektedir. Çoğu zararsız olan yumurtalık kistlerinin birçoğu belirti dahi vermeyebilir ve bir kaç ay içerisinde yumurtalık kistleri kendi kendine de geçebilir.

Yumurtalık Kisti Belirtileri Nelerdir?

Adetli ağrı yaşanması ile doktora gidildiğinde tanısı koyulan yumurtalık kistleri, günümüzde birçok belirti vermektedir. Yaşanılan tüm şikâyetler ve hasta öyküsünü değerlendiren doktor, birçok tetkik ile yumurtalık kistlerinin tanısını kolayca koyabilir. Günümüzde kadınların %60’ında görülen yumurtalık kistlerinin en yaygın belirtileri ise şöyle;

• Kasıkların biraz üst kısmında ağrı
  • Cinsel ilişki sırasında ağrı çekilmesi
  • Adet dönemlerindeki düzensizlikler
  • Göğüs hassasiyeti, kusma ve mide bulantıları
  • Karın bölgesindeki şişlikler ve ağırlık hissi
  • İdrar kesesi veya rektum bölgesinde baskılanma hissi
  • Karın boşluğunda yaşanan doluluk ve baskı hissi
  • Vajinadan kan gelmesi
  • Sık idrara çıkma hali
  • Bağırsak hareketliliğinin olması ve bağırsaklarda hissedilen baskı
  • Tüylenmede artış yaşanması
  • Kısırlığın oluşması hali
  • Ağrılı adet
  • Adet görememe yâda lekelenme şikâyetidir.

Yumurtalık Kistinin Sebepleri Nelerdir?

Genelde yumurtalıklarda oluşan kistler fonksiyonel denilen her hangi bir zararı olmayan, genelde kendiliğinden geçen kistlerdir. Ameliyat ile tedavi edilmesi gereken kistlerin nasıl oluştuğunu, tek bir neden ile açıklamak zor olmaktadır, bu yumurtalık kistlerinin oluşumunda genelde multifaktöriyel ve genetik nedenler rol oynamaktadır. Kısırlık tedavisinde kullanılan bir çok ilaç da yumurtalıklarda büyük kistlere sebep olabilir ancak bu kistlerin neredeyse tamamı zamanla kaybolur.

Yumurtalık Kistinin Tanısı Nasıl Konur?

Sancılı adet görmeden göğüs hassasiyetine kadar birçok belirti veren yumurtalık kistlerinin tedavisi için mutlaka kistin ne aşamada olduğunun belirlenmesi gerekir. Yumurtalık kisti tanısı içinse;

• Gebelik testi
  • Pelvik veya transvajinal ultrason
  • CA 125 kan testi
  • Laparoskopi gibi çeşitli tetkikler yapılarak yumurtalık kistlerinin tanısı rahatlıkla koyulabilir.

Yumurtalık Kistinin Çeşitleri Nelerdir?

Folikül, Dermoid, Endometrioma ve Fonksiyonel kistler, günümüzde sıkça karşılaşılan yumurtalık kisti çeşitleri arasında yer alıyor. Çikolata kisti ise en çok görülen kist çeşitlerinden birisi olup, hamile kalmayı ciddi oranda olumsuz etkilemektedir. Belirtilerine bakarak anlaşılamayan yumurtalık kisti çeşitleri için doktor muayenesi ve testlerin değerlendirilmesi gerekmektedir.

Yumurtalık Kistinin Tedavisi Nasıl Yapılır?

Yumurtalık kistinin tanısının koyulmasının ardından yumurtalık kistinin tedavi şekli belirlenir. Kistin türüne, büyüklüğüne ve yaşanılan belirtilere göre değişebilen yumurtalık kistinin tedavisinde doktor diğer hastalıklarınızı da göz önünde bulundurarak birçok tedavi çeşidini sizlere önerebilir.

Gözlem

Üremeniz söz konusu olduğu andan itibaren yumurtalık kistinin daima oluşma olasılığı vardır. Herhangi bir dönemde ortaya çıkan yumurtalık kisti, kendi kendine de yok olabileceğinden ultrasonda çıkan bir kistiniz için hemen müdahale etmeyi doktor gerekli görmeyebilir. 1-3 ay içerisinde tekrar muayene olduktan sonra yumurtalık kistinizin tedavisine başlanabilir.

Doğum Kontrol Hapları

Yumurtalık kistinin tedavisi için günümüzde bir çok hekim doğum kontrol hapları kullanmaktadır. Ancak doğum kontrol haplarının oluşmuş yumurtalık kistlerine karşı etkileri net değildir. Ancak yeni yumurtalık kistlerinin oluşumunu önlemede etkilerinin olabileceği düşünülmektedir.

Ameliyat

Yumurtalıklarınızdaki kistin boyutu eğer ki 8 cm den daha büyük ise doktorunuz kanserleşme riskine karşı ve diğer semptomların yok edilmesinin sağlanması konusunda ameliyat seçeneğini sizlere önerebilir.

• Kist eğer ki küçükse ve iyi huylu ise; sadece tanısal amaçlı laparoskopi yapılabilir. Göbeğin hemen altından açılacak 1 cm lik kesi ile teleskopik sistemler sayesinde batın içi görüntülenir ve kistler bu yöntemlerle kolayca çıkarılabilir.
  • Eğer ki kötü huylu olma ihtimali büyük kistler için söz konusu ise laparotomiyi sizler için doktorunuz uygun görebilir.

Yumurtalık Kistlerinizi Es Geçmeyin, Kanserden Korunmak İçin Yumurtalık Kistlerinizden Kurtulun!

Yumurtalık kistleri Ankara ve diğer tüm şehirlerde sıklıkla kadın doğum polikliniklerinde başvurularda birinci sırada yerini daima koruyor. Her geçen gün artan üreme organlarındaki hastalıklar, ilerde kanserle karşı karşıya gelme olasılığını ise arttırıyor. Yumurtalık kistlerinin oluşmasındaki birçok faktör bir araya geldiğinde ise yumurtalık kistleri oluşuyor ve gün yüzüne çıkıyor. Kendini birçok belirti ile çok kolay ele veren yumurtalık kistlerini es geçmek yani önemsememek ilerde yumurtalık kanserine yâda rahîm kanserine yakalanma olasılığını arttırıyor. Bu nedenle, yumurtalık kistinden şüpheleniyorsanız yâda tanısı koyulan bir yumurtalık kistiniz varsa, tedavi seçeneklerinin hepsini denemeli ve tüm kistlerinizden en kısa zamanda kurtulmalısınız.

Ankara’da yumurtalık kisti tedavisi alanında adından sıkça söz ettiren Doç. Dr. Onur Topçu; yumurtalık kisti tanısı, tedavisi ve takibi konusunda sizlere destek olmak için daima telefonun bir diğer ucunda! Hemen şimdi yumurtalık kistiniz için Doç. Dr. Onur Topçu’dan randevu alın, kısa sürede yumurtalık kistlerinizden kurtulun!