Dermoid Kist

Dermoid Kist (Matur Kistik Teratom)

Dermoid kistlerin tedavisinde altın standart laparoskopik (kapalı) yolla dermoid kistin alınmasıdır. Jinekolojik ameliyatlarımın neredeyse tamamını laparoskopik (kapalı) yolla yapan bir hekim olarak, tedavisini gerçekleştirdiğim hastalarımın çoğunu aynı gün veya bir gün sonra taburcu etmekteyim. Hastalarım laparoskopik (kapalı) yolla ameliyat sayesinde, hızlı iyileşme, daha az kanama, daha az ağrı, estetik açıdan büyük kesilerin olmaması gibi birçok avantajdan yararlanabilmektedir.

Ankara’da kendi kliniğimde hastalarımı görmekte, jinekolojik problemleri olan hastalarıma, modern tıbbın bana sağladığı avantajlarla, mesleki tecrübemi birleştirerek Ankara’nın en iyi Jinekolojik Endoskopi Kliniğinde şifa olmaya çalışmaktayım.

Aşağıda dermoid kistler hakkında bilgilendirici yazımı okuyabilirsiniz.

Dermoid kistler, matür kistik teratom olarak da bilinen, overin (yumurtalığın) en sık görülen germ hücreli tümörleridir. Yumurtalığın bu tümörleri iyi huylu tümörlerdir. Dermoid kistlerde malignleşme (kanserleşme) oranı nadirdir, bu oran yaklaşık %0.3’dür. En sık 20 ile 40 yaşları arasında görülmektedir. Dermoid kistler tüm over tümörlerinin yaklaşık %15’ini oluşturmaktadırlar. Dermoid kistlerin de yaklaşık %15’i bilateraldir, yani her iki yumurtada aynı anda dermoid kist vardır.

Çoğunlukla bir şikâyete yol açmazlar, dermoid kistlerin çoğu tesadüfen yapılan jinekolojik ultrasonografide saptanırlar. Yaklaşık %15’i de torsiyone olarak, şiddetli ağrı yapabilirler. Torsiyon yumurtalığın dermoid kist ağırlığı nedeniyle kendi etrafında dönerek, kendi kan akımını kesmesi sonucu oluşur. Dermoid kistlerin içerisinde diş, yağ gibi dokuların olmasından dolayı, dermoid kistlerde torsiyon azımsanmayacak bir oranda, yaklaşık %15’inde gerçekleşir. Torsiyon sonrasında erken müdahale edilmezse maalesef o yumurtalık kaybedilebilir.

Dermoid kistler için standart tedavi olarak üreme çağındaki kadınlarda yumurtanın korunarak sadece kistin çıkarılması, perimenopozal ve postmenopozal dönemde de yumurtayla beraber dermoid kistin alınmasıdır. Dermoid kist cerrahisinde laparoskopik (kapalı) ameliyatlar altın standarttır.

Dermoid kistin laparoskopik görüntüsü.

Dermoid kistin patlamadan çıkarılmış hali.
Dermoid kist ve endometriozis bazen beraber bulunabilmektedir. Hastamızda bulunan dermoid kisti çıkardık ve endometriozis için peritondan biyopsiler aldık?

Ankara’da hastalarımı kendi kliniğimde görmekteyim, jinekolojik problemleri olan hastalarımıza modern tıbbın bize sağladığı avantajlarla mesleki tecrübelerimi birleştirerek Ankara’nın en iyi Jinekolojik Endoskopi Kliniğinde şifa olmaya çalışmaktayım.