Nöropelveoloji (Nöropelvioloji) Nedir?

Uzun yıllardır ileri düzey endoskopi yapan ve ileri düzey endometriozis cerrahı olarak çalışmamın sonucunda nöropelvioloji (nöropelvioloji) bilim dalında uzmanlığımı, bu bilim dalının kurucusu olan Prof. Marc Possover’den, İsviçre’nin Zürih kentinde, kendisinin düzenlediği, teorik-pratik-cerrahi kursları başarı ile tamamlayarak aldım.

Nöropelvioloji, (nöropelvioloji) bilim dalı vücudun pelvis kısmında yer alan sinirlerden kaynaklanan hastalıklarla ilgilenir. Ne yazık ki bu bölgenin, birçok uzmanlık dalını ilgilendiren (genel cerrahi, jinekoloji, ortopedi, beyin cerrahisi, fizik tedavi, üroloji, vb) anatomik yapısı nedeniyle, bu bölgedeki yapıların neden olduğu şikayetlerden müzdarip olan hastalar birçok farklı tıp branşına muayene olmakta ve uzun yıllar tanı alamamakta, psikiyatriye dahi yönlendirilebilmektedir. Aşağıda nöropelvioloji (nöropelvioloji) bilim dalı ile ilgili kısa bilgilendirme yazımı okuyabilirsiniz.

Nöropelveoloji (Nöropelvioloji) Nedir?

Pelvik sinirlerin disfonksiyonu, yaralanmalarının nedenini araştıran, pelvik sinirleri etkileyen hastalıkların tanısını koyan ve tedavisini yapan bir bilim dalıdır.

Nöropelvioloji ne gibi hastalıklarla ilgilenir?

• Hiperaktif mesane, üriner (idrar) ve fekal (büyük abdest) inkontinans (tutamama), üriner retansiyon (idrar yapamama)
  • Nöropatik pelvik ağrı
  • Genital bölge, kalça, uyluk, sırt ve siyatik ağrısı
  • Pelvik kemiklerin ve sinirlerin tümörleri
  • Spinal kord travması sonrası spinal kord fonksiyonlarının kaybedilmesi
  • Kadın ve erkelerde seksüel fonksiyonun kaybolması durumları.