Adenomyozis (Adenomiyozis)

Adenomyozis (Adenomiyozis)

Adenomyozis (adenomiyozis) ve endometriozis hastalıkları özellikle ilgilendiğim hastalıklardır. Özellikle bu hastalıklarla ilgilenen hekimler tarafından yapılan tedavilerden, bu hastalıklardan müzdarip hastalar daha fazla yarar sağlamaktadır. Aşağıda adenomyozis (adenomiyozis) ile ilgili kısa bilgilendirici yazımı okuyabilirsiniz.

Adenomyozis (Adenomiyozis)nedir?

Rahmin iç zarını oluşturan endometrial hücrelerin rahmin kas tabakası içerisinde yer almasına adenomyozis denilmektedir. Daha çok 40’lı yaşlardan sonra görülmesine rağmen, adenomyozis (adenomiyozis) çok erken yaşlarda dahi görülebilmektedir. Adenomyozis (adenomiyozis)  ile endometriozis hastalığı yaklaşık %30-60 beraber görülebilmektedir. Endometriozis ve çikolata kistleri ile ilgili detaylı bilgi için de bu hastalıklarla ilgili yazılarımı okuyabilirsiniz.

Normal rahim ve Adenomyozis (adenomiyozis) rahim resimleri

Adenomyozis (adenomiyozis)  hastalığı ne gibi şikayetlere neden olabilir?

• Uzun süren ve şiddetli kanamalara neden olabilir.
  • Adet sırasında şiddetli ağrılara neden olabilir.
  • Kronik kasık ağrısına neden olabilir.
  • İlişki sırasında ağrıya neden olabilir.
  • İnfertiliteye (kısırlığa) ve tüp bebek tedavisi başarısızlığına neden olabilir.

Adenomyozis (adenomiyozis) hastalığının tedavisi var mıdır?

Kesin küretaif tedavi histerektomi yani rahmin alınmasıdır. Ancak rahmin alınması uygun olmayan hastalarda hormonal tedavi ile baskılama veya rahim korunarak Adenomyozis (adenomiyozis) çıkarılması uygulanabilir.

Hamilelikte, bebeğinizi kan kaynağınıza bağlayan plasenta, yüksek seviyede çeşitli hormonlar üretir. Neredeyse hepsi hücrelerinizde insülin