Kolposkopi – Doç.Dr. Onur Topçu

Kolposkopi

Serviksin yani rahim ağzının detaylı incelenmesi gereken durumlarda, rahim ağzının 15 ile 40 kat arası büyütülerek rahim ağzındaki lezyonların detaylı incelenmesidir. Kliniğimizde aşağıda gördüğünüz en gelişmiş binöküler kolposkopi cihazıyla rahim ağzında olan değişikliklerin takip ve tedavisini yapmaktayız. Kolposkopi tedavisi gereken hastalarımız kliniğimizi arayarak detaylı bilgi alabilirler.

Kolposkopi Neden Yapılır?

• Smear sonucu anormal gelen hastalara,
  • Yüksek riskli HPV virüsü taşıyanlara
  • Cinsel ilişki sonrası kanama olgularında
  • Jinekolojik muayene sonrası rahim ağzı ve vulva gibi vajina bölgesinde anormal durumların varlığında kolposkopi yapılması önerilir.

Kolposkopi İşlemi Ne kadar Sürer?

Kolposkopi işlemi yaklaşık olarak 10 dakikalık bir işlemdir. Ancak kolposkopi sırasında servikal yani rahim ağzı biyopsileri yapmak gerekirse, kolposkopi işlem süresi yaklaşık 15-20 dakikayı bulmaktadır.

Kolposkopi sırasında biyopsi yapılır mı?

Kolposkopi işlemi sırasında gerekli hallerde yani şüpheli lezyon varlığında rahim ağzı biyopsisi veya biyopsileri alınabilir.

Kolposkopi ağrılı bir işlem midir?

Kolposkopi işlemi esnasında herhangi bir ağrı olmamaktadır. Servikal biyopsi alınması dahi ağrısız bir işlemdir.

Kolposkopi işlemi için genel anesteziye ihtiyaç var mıdır?

Özellikle endişesi yüksek hastalarda nadiren genel anesteziye ihtiyaç olmaktadır. Ancak bu durum nadiren gerçekleşir.

Kolposkopi hamilelikte yapılabilir mi?

Kolposkopi hamilelikte güvenle yapılabilir ama kolposkopi sırasında rahim ağzı kanalı içerisinden biyopsi alınmaz.

Kolposkopi Sonrası Süreç Nasıldır?

Kolposkopi sonrası dilediğiniz zaman duş alabilir ya da banyo yapabilirsiniz. Biyopsi alınmış ise cinsel ilişki için yaklaşık 10 gün beklenmelidir. Ayrıca; biyopsi sonrası lekelenmeler görülebilir ancak tüm bunlar geçicidir.