Kolposkopi

Kolposkopi

Kolposkopi bulgularının doğru değerlendirilmesi ve bu bulgulara göre kolposkopik biyopsi alınması erken başlangıçlı bir rahim ağzı kanserinin tespit ve tamamen tedavi edilmesini sağlar. Ancak kolposkopi bulgularının değerlendirilmesi tecrübe ister.  Kolposkopi işlemi, özellikle bu alanda çalışmış kadın doğum uzmanları tarafından yapılırsa, hastalara gereksiz olarak çok sayıda biyopsi alınmasının da önüne geçilir, en az biyopsi sayısı ile en kesin oranda tanı konulabilir. Kolposkopi alanında yüksek tecrübemle hastalarımın tedavilerini kliniğimizde bulunan Kolposkopi cihazı ile gerçekleştirmekteyim.

Aşağıda kolposkopi ile ilgili en çok merak edilen konulardan kısaca bahsetmeye çalıştım.

Kolposkopi İşlemi Nedir?

Serviksin yani rahim ağzının detaylı incelenmesi gereken durumlarda, rahim ağzının 15 ile 40 kat arası büyütülerek rahim ağzındaki lezyonların detaylı incelenmesidir.

Kolposkopi Ne Zaman Yapılmalıdır?

• Anormal smear sonucunda
  • Yüksek riskli HPV varlığında
  • İlişki sonrası kanama durumunda
  • Kanlı vajinal akıntı mevcutsa
  • Sürekli yetersiz smear geliyorsa
  • Uygun tedaviye rağmen sürekli inflamatuar hücre gelen smear sonuçları
  • Çıplak gözle serviks-vajen kanseri şüphesi
  • CIN öykülü hastada takip amaçlı
  • Vulvar veya vajinal kanser/kanser öncüsü lezyon varlığında

Kolposkopi İşlemi Ne kadar Sürer?

Kolposkopi işlemi yaklaşık olarak 10 dakikalık bir işlemdir. Ancak kolposkopi sırasında servikal yani rahim ağzı biyopsileri yapmak gerekirse, kolposkopi işlem süresi yaklaşık 15-20 dakikayı bulmaktadır.

Kolposkopi sırasında biyopsi yapılır mı?

Kolposkopi işlemi sırasında gerekli hallerde yani şüpheli lezyon varlığında rahim ağzı biyopsisi veya biyopsileri alınabilir.

Kolposkopi ağrılı bir işlem midir?

Kolposkopi işlemi esnasında herhangi bir ağrı olmamaktadır. Servikal biyopsi alınması dahi ağrısız bir işlemdir.

Kolposkopi işlemi için genel anesteziye ihtiyaç var mıdır?

Özellikle endişesi yüksek hastalarda nadiren genel anesteziye ihtiyaç olmaktadır. Ancak bu durum nadiren gerçekleşir.

Kolposkopi hamilelikte yapılabilir mi?

Kolposkopi hamilelikte güvenle yapılabilir ama kolposkopi sırasında rahim ağzı kanalı içerisinden biyopsi alınmaz.

Kolposkopi Sonrası Süreç Nasıldır?

Kolposkopi sonrası dilediğiniz zaman duş alabilir ya da banyo yapabilirsiniz. Biyopsi alınmış ise cinsel ilişki için yaklaşık 10 gün beklenmelidir. Ayrıca; biyopsi sonrası lekelenmeler görülebilir ancak tüm bunlar geçicidir.