HPV ve Genital Siğil – Doç.Dr. Onur Topçu

HPV ve Genital Siğil

Ankara HPV ve Genital Siğil

120’den fazla tipi olan HPV enfeksiyonun gözle görülebilen lezyonları olarak nitelendirilen genital kondilomlar, hem erkeklerin hem de kadınların korkulu rüyasıdır. Otuzdan fazla HPV tipinin anogenital bölgeye spesifik olduğu bilinmektedir ve HPV’ye bağlı genital siğiller de cinsel ilişki ile hızla yayılabilmektedir.

Risk Faktörleri? Genital Siğil Nasıl Bulaşır? Genital Kondilom Bulaşma Yolları Nelerdir?

Genital kondilomların insidansını etkileyen çeşitli faktörler bulunmaktadır. Genellikle seksüel davranış ve yaş, genital kondilomların oluşmasında risk faktörüdür. Cinsel aktivitesi olmayan kişilerde nadiren görülen genital siğiller, 18-25 yaş aralığındaki kadınlar da sık görülür. Primer bulaş yolu ile kadınlara bulaşan genital kondilomlar, vajinal cinsel ilişki ile geçer. Dijital anal, oral- anal ve dijital- vajinal temasla da bulaşan genital kondilomlar, erkeklerde de sık görülmektedir. Zira cinsel partner sayısı artınca enfeksiyon riski de artmaktadır. Anal bölgede yer alan kondilomlar, vulvar ya da perineal enfeksiyonların yayılması veya anal ilişki sebebiyle görülür.

Genital kondilomlar, cinsel yolla bulaşan diğer hastalıklara sahip olmak ile de meydana gelebilir. Oral herpes buna en güzel örnektir. HPV enfeksiyonu, oral herpeste sık görülmektedir.

Bağışık sisteminin baskılanmış olduğu durumlarda da yine kondilomlar görülebilir. Human immunodeffiency virüs yani HIV pozitif ise kondilomlara daha sık rastlanır. HIV tanısı almış ancak antiretroviral tedavi almış kişilerde kondilom riski azalmıştır.

Çocuklarda görülen genital kondilomlar, cinsel istismarı düşündürmektedir. Fakat, bazı durumlara anneden de geçiş söz konusu olabilir. HPV ile enfekte bir şekilde gebe kalan kadınlarda vertikal geçiş, hem transplasental yol ile hem de vajinal doğumla olabilmektedir. HPV ise yeni doğanda mukozal, laringeal ve konjuktival lezyonlar oluşumuna sebep olabilir. Vertikal geçiş riski ne yazık ki sezaryen doğumla da azaltılamamaktadır.

HPV ve Genital Siğil Hastalığı Belirtileri

HPV ne zaman kanser yapar sorusuna yanıt HPV ve genital siğillerin belirtileriyle doğru orantılıdır. HPV tedavi edilmemiş ve yayılım göstermiş ise kanser tablosu görülebilir. HPV bulaştıktan sonra 5 ila 15 yıl arasında kanser görülebilmektedir bu herkes için aynı değildir. Jinekolojik kontrole giden kadınlarda kanser öncüsü lezyonlar tespit edilir ve tedavi edilirler. HPV ve genital siğil hastalığının belirtilerini bilmek hem hastalığı erken evrede yenmek hem de ilerde kanserle karşılaşmamak için son derece önemlidir.

Genital bölge siğilleri, genellikle karnabahar şeklinde et lezyonlarıdır. Çok değişik ebatlarda olabilen genital siğiller, makatta ya da ağız içinde de oluşabilirler.

Gözle görülür olarak siğil oluşturabilen HPV, genital bölgede yine kahverengi renk değişikliklerine sebep olabilir. Rahim ağzında görülemeyen hücresel çoğalmalar da yine HPV’yi işaret eder. Eğer ki rutin kontrollerde tespit edilir ve tedavisi yapılır ise rahim ağzı kanserine dönüşmezler. Tespit edilen HPV’lere DNA testi yapılır ve hangi tip HPV olduğu belirlenir ve takip protokolü oluşturulur.

Daha çok genital bölgede siğil ve hücre çoğalmasına sebep olabilen HPV’ler, anal ilişki ile anüse ve rektuma bulaşabilir. Bu aşamada ise rektum kanseri tetiklenebilir. Ayrıca dış dudaklarda vulva kanserine ek olarak oral seks sebebiyle de baş boyun kanserleriyle de karşılaşılabilir.

Genital Kondilom Tedavi Yöntemleri | Genital Siğil (Kondilom ) Nasıl Tedavi Edilir?

Hümoral ve hücresel immünitenin etkisi ile spontan regresyon, genital kondilomlu hastaların yaklaşık %30’unda görülebilmektedir. Regresyonun oluşu, virüsün tamamen yok edildiğini göstermez. Zira lezyonlar iyileşse dahi normal epitelyum içerisinde viral genomlar görülebilir. İşte bu durumda HPV enfeksiyonun eradikasyonundan ziyade lezyonların çıkarılması planlanabileceği gibi yine kimyasal veya fiziksel olarak tahrip edilmesi de planlanabilir. Bu nedenle kondilomların bulunduğu bölgelerin özelliklerine göre tedavi yöntemleri değerlendirilir ve uygulanır.

HPV tedavisi genellikle yakma / dondurma yöntemi ile yapılabilmektedir. Jel şeklinde kremlerde yine HPV tedavisinde kullanılır. Verrutol, IL-33, TC gibi solüsyon ve kremler, doktor tarafından gerekli görülmesi halinde reçete edebilir. Tedavi seçenekleri kadının gebe olup olmadığına göre de değişir. Gebelikte de oluşabilen kondilomlar, doğum sırasında bebeğin ağız florasına bulaşabilir ve solunum yollarında siğil yaptığı için laringeal papillomatozise sebep olabilir. Bu nedenle kadınlardaki genital siğiller, uzman jinekologlar tarafından değerlendirilmeli ve tedavi edilmelidir. Doç. Dr. Onur Topçu, Ankara’da HPV ve genital siğil konusunda uzman kişilerden biri olarak bilinmektedir.

HPV ve Genital Siğiller genel olarak;

1. Podofilin, trikloroasetik asit, 5- florourasil / epinefrin jel gibi kimyasal ajanslarla
    2. İmmünolojik tedavi yöntemleriyle
    3. Kondilom koterizasyonu gibi çeşitli cerrahi tedavilerle
    4. Kriyoterapi yani siğil dondurma işlemiyle
    5. Elektrokoterizasyon işlemiyle
    6. Lazer tedavileriyle
    7. Eksizyonel yöntemlerle
    8. Topikal antimikrobiyal tedaviyle
    9. İnfrared koagülasyon ve kombine tedavi seçenekleriyle tedavi edilebilirler.

Hangi tedavinin seçileceği ise kadın doğum doktoru tarafından detaylı incelemeden sonra belirlenecektir.

Ankara HPV ve Genital Siğil Teşhisi & Tedavisi | Doç. Dr. Onur Topçu’yla Kısa Sürede Genital Kondilomlardan Kurtulun!

Genital siğil ve HPV’ye karşı daima tetikte olmak şart! Jinekolojik muayenelerini düzenli yaptıran binlerce kadın HPV ve genital siğilleri erken dönemde fark ediyor ve bu kanser öncüsü durumu kısa süre içerisinde tedavi ettirme şansını elde ediyor. Siz de HPV ve genital siğil konusunda güvenebileceğiniz bir jinekolog arıyorsanız Doç. Dr. Onur Topçu’dan hemen randevu alın ve kısa sürede tedavinizi olun!