Tüp Bebek Tedavi Süresi

Tüp bebek tedavisini yıllardır uygulayan bir hekim olarak, güvenle, şeffaflıkla tedavinin her aşamasında yeterli ve düzgün bilgilendirme ile tüp bebek tedavinizi yapmaktayım.

Ayrıntılı bilgi ve randevu için 0312 512 90 13 ile kliniğimizi arayabilirsiniz

WhatsApp üzerinden randevunuzu oluşturmak için buraya tıklayarak iletişime geçebilirsiniz.

Tüp bebek uygulaması için bilgilendirici yazımı aşağıda okuyabilirsiniz.

Tüp bebek, farklı tedavi yöntemleri uygulanmasına rağmen gebe kalamayan kişilerin laboratuvar ortamında yumurta ve spermlerinin döllendirilip tekrardan rahmin içerisine enjekte edilmesi şeklinde olmaktadır. Yardımcı üreme tekniğini olan tüp bebek uygulaması sayesinde çok fazla sayıda kişi çocuk sahibi olabilmektedir.  Tüp bebek uygulaması genellikle kanalları tıkalı olmasından dolayı sperm ve yumurtaların birleşemediği ve ileri yaş nedeni ile yumurtlama problemi yaşamakta olan kadınlarda uygulanılmaktadır.

Doç. Dr. Onur Topçu: Tüp Bebek Aşamasından Önce Gerekli Tedaviler Uygulanmalı

Kadının gebe kalabilmesi için 15 milyon adet sperme ihtiyaç duyulmaktadır.  Mevcut spermler 5 milyonun altında ise tüp bebek tedavisi öneriye sunulmaktadır. Henüz açıklanamayan kısırlık sorunları da tüp bebek tedavisi ile aşılabilir. Ancak, genel olarak hem anne adayı hem de baba adayı rutin kontrollerden geçmeli ve varsa üreme sistemi sorunları, çözüme kavuşturulmalıdır.

Genellikle çocuk sahibi olabilmek için ilk olarak aşılama yöntemi uygulanmakta başarı elde edilemediği zaman tüp bebek tedavisine geçilmektedir.

Tüp Bebek Tedavisinde Zaman Yönetimi

Tüp bebek tedavisinde başarılı sonuçların elde edilmesi, kişiden kişiye farklılık gösterebilmektedir. Bu durumda kişilerin yaşı ve mevcut yumurtanın kalitesi de oldukça önemli bir faktördür. Genç yaşta olan bireylerin yumurta sayısının fazla olması başarılı sonuçların elde edilmesini sağlamaktadır. Zira, 35 yaşından büyük olunması halinde elde edilen başarı oranında düşüş meydana gelmektedir. Bundan dolayı kişilerin erken yaşta tüp bebek tedavisine karar vermesi oldukça önemlidir.  Çocuk sahibi olamayan kişilerin erken yaşta tedaviye başlaması çocuk sahibi olabilmeleri şansını daha da arttıracaktır.

Tüp bebek tedavisi sırasında gerçek bir gebelik süreci yaşanılmaktadır. Uygulanan işlem sırasında herhangi bir sorunla karşılaşmayan sperm ve yumurtalar laboratuvar ortamında döllenir ve tıpkı” olağan gelişen gebelik” elde edilir.

Geçen senelerde tüp bebek tedavisini ağır bir işlem olduğu kabul görmekteyken gelişen teknoloji ile süreç çok daha rahat bir hale gelmiştir. Kişi gelişen süreçle birlikte normal yaşantısından geri kalmaz.  Tedavi sürecinde anne adayının stresten uzak kalması ve rahat etmesi süreci olumlu etkileyen faktörlerdendir.

Tüp Bebek Tedavisinde Başarısız Denemeler Moral Bozmamalı

Tüp bebek tedavisi yapılırken farklı komplikasyonların gerçekleşebilmesi ihtimali bulunmaktadır. Örnek verecek olursak ilaçlardan dolayı yumurtalıklar aşırı bir şekilde büyüyebilmekte, bazı durumlarda hiç gelişim göstermemekte ve yumurtalar arasındaki boyutlarda dengesizlik yaşanılabilmektedir.  Böyle bir durumun yaşanılması halimde tedavinin ertelenmesi gerekmektedir. Hastanın mevcut olan durumuna göre doktorun karar vereceği bir sürede tekrar tüp bebek denemesi yapılabilir.

Tüp bebek tedavisi herkes için sabır ve kesin bir şekilde kararlılık gerektiren bir süreçtir. Bunun yanında süreci, profesyonel bir şekilde yaklaşımda bulunulması, önemli ölçüde etkilemektedir. Çiftlerin tüp bebek tedavisi sürecinde birbirlerine destek olabilmeleri, doktorlarına karşı tam bir güven duygusu ile yaklaşmaları ve tedavi için tüm gerekenleri yerine getirmeleri oldukça önemlidir. Tüp bebek uygulaması yaklaşık olarak %35-50 başarı oranı ile uygulanan bir yöntemdir.

Tüp bebek uygulaması ücretleri hakkında bilgi almak için sitede yer alan numaraları arayabilirsiniz.