Tüp Bebek Tedavi Süresi – Doç.Dr. Onur Topçu

Tüp Bebek Tedavi Süresi

En az bir yıl boyunca korunmasız olarak ilişki yaşanılmasına rağmen çocuk sahibi olunmamasına infertilite denilmektedir. Çocuk sahibi olmak için birçok farklı yol denemektedir. Bunlardan %50 oranda başarı sağlayan tüp bebek tedavisi de oldukça başarılı sonuçların elde edildiği bir yöntemdir.  Tüp bebek tedavisi için yapılması gerekenler ve belirli bir süre gerekmektedir. Bu süre içerisinde doğru şekilde bir uygulama gerçekleştiği takdirde başarılı bir şekilde tüp bebek tedavisi ile çocuk sahibi olunabilir. Doğru bir süre gerçekleştirebilmek için Doç. Dr. Onur Topçu’nun tavsiye ve telkinlerine uymakta fayda bulunmaktadır.

Tüp Bebek Tedavi Süresi

İlk öngörülme süresinde yapılmış olan tahlillerin incelenmesi ve kara aşamalarından sonra doktorunuzun yönlendirmesine göre ilk olarak ilaç kullanımına başlanacaktır.  İlaç kullanımı genel olarak adet günlerinin 2. ve 3. Gününden itibaren kullanımı başlayacaktır. Bu sürece kısa hazırlık süreci denir.  Yumurtalıklarınızın takip edilmesini Doç. Dr. Onur Topçu tarafından yapılacaktır. Yapılan ultrason kontrolleri ile yumurtalarınızın büyüklüğü, sayısı, rahim içi tabakasının kalınlığı bu kontrollerde belirlenecektir.  Bu kontrol sürecine yumurtlama takibi süreci denilmektedir.  Bu süreç ortalama olarak 10 gün kadar sürecektir.

Bu süreçten sonraki aşama yumurtama toplama süreci olarak bulunmaktadır. Yumurtaların olgun hale gelmesinden sonra 2 gün daha beklenilmektedir. Bu aşamadan sonra genel anestezi altında, vajinal yoldan ve ultrasonografi eşliği ile yapılan yumurta toplama işlemi sırasında eşinizden alınan spermler ile mikroenjeksiyon işlemi ile döllenme gerçekleştirilir.  Son aşamada embriyolardan en kalitedeki olanlar seçilerek 2- 3 gün ya da en fazla 5 gün sonrasında embriyo transferi gerçekleşir. Tüp bebek tedavi süresi bu şekilde gerçekleşir.

Sürecin tam olarak âdetin 2. ve 3. günü başlayan tedavi süresi yaklaşık olarak 17-18 gün kadar sürmektedir. Embriyoların transfer edilmesinden sonra yaklaşık olarak 10-12 sonra kan testi yapılarak gebelik durumuna bakılabilir.

Embriyo Transferi Nasıl Yapılmaktadır?

Hasta hazırlandıktan sonra ilk olarak spekulum yerleştirilmesi yapılır. Rahim ağzı gerektiği gibi temizlenmesi yapılır. Bu aşamadan sonra embriyologlar tarafından getirilmiş olan embriyolar ince bir kateter vasıtası ile rahimin içine konur. Bu işlem ağrısız olarak gerçekleşen bir işlem olmaktadır.  Bu işlemin tam bir şekilde yapılabilmesi için kadının bir miktar idrar sıkışık halde bulunması gerekmektedir.

Yumurtanın Toplanabilmesi İşlemi Nasıl Gerçekleşir?

Yumurtanın toplanabilmesi yönteminde genel olarak hafif bir genel anestezi kullanılarak vajinal yoldan işlem gerçekleştirilir.  İlk olarak vajina salgılardan tamamen temizlenir. Vajinal ultrasonografi yapılmış olan probun üzerine iğnenin yerleştirilmesi işlemi yapılır. Vajinal iğne yapılıyormuşçasına foliküllerin içine girilmesi sağlanarak sıvıların aspire edilmesi ile yumurta hücrelerinin elde edilme işlemi yapılır. Bu işlemden sonra çok az miktarda ağrı ve vajinal bir kanama gözlemlenebilir.

Tüp Bebek Tedavisinde Riskler Var mıdır?

Tüp bebek tedavisinin her aşamasında oldukça küçük ihtimaller ile risk durumu bulunmaktadır. Kişilere uygulanmakta olan ilaçların olması muhtemel yan etkileri tolere edilebilecek bir düzeyde bulunmaktadır ve geçici bir süre gözlenilmektedir. Bunun haricinde oldukça nadir bir şekilde yumurta toplanılma işlemi sırasında pelvik enfeksiyon durumu ile karşılaşılabilme ihtimali bulunmaktadır. Bu oluşması çok nadir olan sorunda antibiyotik tedaviler ile çözüm bulunabilecek bir sorundur. Yumurtalıklarda kanama durumu yaşanabilmektedir. Bu kanama durumu çok nadir gözlenilmekte olan durumlarda müdahale yapılmaktadır.  Bu durumda risk taşıyan bir durum olarak bulunmaktadır.

Bu zamana kadar gözlenmekte olan en büyük risk durumu aşırı yumurtalık cevabı durumudur. Ancak bu sorunda yani tedavi yöntemleri ve tecrübeli hekimler sayesinde çözüm bulunan bir durumdur.

Ankara Tüp Bebek Tedavisi | Doç. Dr. Onur Topçu’yla Tüp Bebekte Umut Var!

Tüp bebek tedavisi için Ankara’da bulunan Doç. Dr. Onur Topçu’ dan tüp bebek tedavisi ile ilgili merak ettiğiniz tüm soruların yanıtını alabilir ve böylece aklınıza takılan tüm konuları açığa kavuşturabilirsiniz. Tüp bebek tedavi ücreti,  oluşabilecek olumsuz durumlar, işlemlerin tam olarak nasıl gerçekleşeceği gibi birçok konu hakkında bilgi almak için hemen sitede yer alan iletişim numaralarını çevirin!