Tüp Bebek Tedavi Süresi – Doç.Dr. Onur Topçu

Tüp Bebek Tedavi Süresi

En az bir yıl boyunca korunmasız olarak ilişki yaşanılmasına rağmen çocuk sahibi olunmamasına infertilite (kısırlık) denilmektedir. Çocuk sahibi olmak için birçok farklı yol denemektedir. Tüp bebek yöntemi bu yöntemler arasında en gelişmiş olan yöntemdir. Tüp bebek sonrası bir siklüste yani bir denemede %10 ile %70 arasında gebelik elde edilebilmektedir.

Tüp Bebek Tedavi Süresi

İlk öngörüşme süresinde yapılmış olan tahlillerin incelenmesi ve karar aşamalarından sonra doktorunuzun yönlendirmesine göre ilk olarak ilaç kullanımına başlanacaktır.  İlaç kullanımı genel olarak adet günlerinin 2. ve 3. Gününden itibaren kullanımı başlayacaktır. Bu sürece kısa hazırlık süreci denir.  Yumurtalıklarınızın takip edilmesini Doç. Dr. Onur Topçu tarafından yapılacaktır. Yapılan ultrason kontrolleri ile yumurtalarınızın büyüklüğü, sayısı, rahim içi tabakasının kalınlığı bu kontrollerde belirlenecektir. Bu kontrol sürecine yumurta takibi süreci denilmektedir.  Bu süreç ortalama olarak 10 gün kadar sürecektir.

Bu süreçten sonraki aşama yumurtama toplama süreci olarak bulunmaktadır. Yumurtaların olgun hale gelmesinden sonra 2 gün daha beklenilmektedir. Bu aşamadan sonra genel anestezi altında, vajinal yoldan ve ultrasonografi eşliği ile yapılan yumurta toplama işlemi sırasında eşinizden alınan spermler ile mikroenjeksiyon işlemi ile döllenme gerçekleştirilir.  Son aşamada embriyolardan en kalitedeki olanlar seçilerek 2- 3 gün ya da en fazla 5 gün sonrasında embriyo transferi gerçekleşir. Tüp bebek tedavi süresi bu şekilde gerçekleşir.

Sürecin tam olarak âdetin 2. ve 3. günü başlayan tedavi süresi yaklaşık olarak 17-18 gün kadar sürmektedir. Embriyoların transfer edilmesinden sonra yaklaşık olarak 10-12 sonra kan testi yapılarak gebelik durumuna bakılabilir.

Yumurtanın Toplanabilmesi İşlemi Nasıl Gerçekleşir?

Yumurtanın toplanabilmesi yönteminde genel olarak hafif bir genel anestezi kullanılarak vajinal yoldan işlem gerçekleştirilir. İlk olarak vajina salgılardan tamamen temizlenir. Vajinal ultrasonografi yapılmış olan probun üzerine iğnenin yerleştirilmesi işlemi yapılır. Vajinal iğne yapılıyormuşçasına foliküllerin içine girilmesi sağlanarak sıvıların aspire edilmesi ile yumurta hücrelerinin elde edilme işlemi yapılır. Bu işlemden sonra çok az miktarda ağrı ve vajinal bir kanama gözlemlenebilir.

Embriyo Transferi Nasıl Yapılmaktadır?

Hasta hazırlandıktan sonra ilk olarak spekulum yerleştirilmesi yapılır. Rahim ağzı gerektiği gibi temizlenmesi yapılır. Bu aşamadan sonra embriyologlar tarafından getirilmiş olan embriyolar ince bir kateter vasıtası ile rahimin içine konur. Bu işlem ağrısız olarak gerçekleşen bir işlem olmaktadır.  Bu işlemin tam bir şekilde yapılabilmesi için kadının bir miktar idrar sıkışık halde bulunması gerekmektedir.

Tüp Bebek Tedavisinde Riskler Var mıdır?

Tüp bebek tedavisinin her aşamasında oldukça küçük ihtimaller ile risk durumu bulunmaktadır. Kişilere uygulanmakta olan ilaçların olması muhtemel yan etkileri tolere edilebilecek bir düzeyde bulunmaktadır ve geçici bir süre gözlenilmektedir. Bunun haricinde oldukça nadir bir şekilde yumurta toplanılma işlemi sırasında pelvik enfeksiyon durumu ile karşılaşılabilme ihtimali bulunmaktadır. Bu oluşması çok nadir olan sorunda antibiyotik tedaviler ile çözüm bulunabilecek bir sorundur. Yumurtalıklarda kanama durumu yaşanabilmektedir. Bu kanama durumu çok nadir gözlenilmekte olan durumlarda müdahale yapılmaktadır.  Bu durumda risk taşıyan bir durum olarak bulunmaktadır.

Bu zamana kadar gözlenmekte olan en büyük risk durumu aşırı yumurtalık cevabı durumudur. Ancak bu sorunda yani tedavi yöntemleri ve tecrübeli hekimler sayesinde çözüm bulunan bir durumdur.

Tüp bebek tedavisi için Ankara’da bulunan Doç. Dr. Onur Topçu’ dan tüp bebek tedavisi ile ilgili merak ettiğiniz tüm soruların yanıtını alabilir ve böylece aklınıza takılan tüm konuları açığa kavuşturabilirsiniz. Tüp bebek tedavisi olması gereken çiftler Doç. Dr. Onur Topçu ile iletişime geçerek ücretsiz ön görüşme yapabilirler.

Detaylı bilgiler için kliniğimiz ile iletişime geçebilirsiniz.

Sağlıkla kalın.

Doç. Dr. Onur Topçu