Miyom Tedavisi

Miyom Tedavisi Ankara

Türkiye’de her dört kadından birinde görülme olasılığı olan miyomlar, kadınların en korkulu rüyası olabilecek üreme sistemleri hastalıklarından birisidir. Rahîm dokusundan kaynaklanan ve rahîm büyüklüğünü aşan boyutlara ulaşabilen iyi huylu kitlelere denilen miyom denilmektedir. Genetik yatkınlığın önem taşıdığı miyomların izlem altında tutulması ve gerektiğinde tedavisinin sağlanması hem hayati açıdan hem de üreme sistemlerinin işlevi açısından oldukça önemli bir konudur. Çevresel faktörlerin etken rol oynadığı miyomlar, yaşantı ve genetik faktörlerden oldukça etkilenmektedir.

Miyom nedir, miyom neden oluşur, miyomun belirtileri nelerdir, miyomun tanısı ve tedavisi nasıl yapılır gibi birçok sorunun yanıtını bulabileceğiniz bu içerikte; Ankara miyom tedavisi alanında uzmanlaşan Doç. Dr. Onur Topçu’nun alternatif tedavi yaklaşımları hakkında da bilgi sahibi olabileceksiniz.

Miyom Nedir?

Rahîm bölgesinde bulunan ve iyi huylu olarak nitelendirilen miyomlar; kadınlarda görülebilen bir problemdir. Üreme sistemi hastalıklarından birisi olarak kabul gören miyomlar, ilk etapta hayatı tehdit etmeyen kitleler olup daha sonra kontrol altında tutulmazsa bir çok soruna neden olabilmektedir.

Miyomu Oluşturan Faktörler Nelerdir?

Rahîmdeki yerleşimlerine göre farklılaşan miyomlar, rahîm içi dokuya doğru büyüyebildikleri gibi rahîm içindeki kas dokularına da yerleşebilmektedir. Saplı miyomlar ve rahîm dışına doğru büyüyen miyomlar aynı zamanda yumurtalık bölgesine doğru da büyüyebilmektedir.

Genetik yatkınlığın büyük önem taşıdığı miyom oluşumlarında tek bir sebep yoktur. Miyomların büyümesine sebep olabilen östrojen hormonu, genellikle hamilelik dönemlerinde ve üreme çağında miyomların oluşumlarını da tetikleyebilmektedir.

Gebelik kayıplarının üreme bozukluklarına neden olabilmesi, miyomların oluşumunu tetikleyebilirken yaş, etnik köken ve obezite gibi birçok faktör sebebiyle miyomlar oluşur ve büyümeye başlar. Üreme çağındaki kadınların %60’ında birçok problemle karşılaşmasına sebep olan miyomlar, doğum yapmış kadınlarda daha az olasılıkla görülür.

Miyom Belirtileri Nelerdir?

Belirti veren miyomlar olduğu kadar hiçbir belirtiye sebep olmayan ve şikâyet yaratmayan miyom oluşumlarına da rastlanılmaktadır. Düzensiz kanamaların varlığında ilk akla gelen miyom ihtimali bir takım testler yapılarak netleştirilse de alt karın bölgesinde ağrı ve bası hisleri ne yazık ki birçok hastalığın belirtisi olabildiği için belirli bir zaman sonra da miyomlar saptanabilmektedir.

İdrar kapasitesinin azalması ve sık tuvalete çıkma isteği de miyomun en çok görülen belirtileri arasında yer almaktadır. Demir eksikliği, halsizlik, nefes darlığı ve yorgunluk halinin sürekli olması da yine miyomlarla ilişkilendirilmektedir.

Birçok kez deneyip de hamile kalamayan kadınlar “miyomlar gebe kalmaya engel midir”  sorusunu da sıklıkla bizlere yöneltmektedir. Miyomlar ile gebe kalma arasında bir bağlantı bulmak için araştırmalar yapılsa da kesin net sonuçların olmadığını belirtilerek gebe kalma üzerinde miyomların negatif etkileri olduğunu söylemek ise yanlış olmaz. Eğer ki miyomlarınız büyükse ve rahmin iç bölgesine doğru yerleşmişse, adet dönemlerinde ve hormonlarda düzensizlik olabileceği için hamile kalma ve bebeğin rahme tutunması konusunda problemler yaşanabilmektedir.

Miyom Çeşitleri Nelerdir?

Günümüzde birçok kadının rastladığı miyom şikâyetinin de bir takım türleri vardır. Miyom türleri ise en sık görülenleri aşağıda listelendirilmiş olup daha sonra detaylandırılmıştır.

• İntramural Miyom
    • Subseröz Miyom
    • Submüköz Miyom
    • İnterligamentöz Miyom
    • Paraziter Miyom

Submukoz Miyom

Submukoz miyom; rahmin iç duvarına yakın bir yerlerde yâ da rahmin içinde büyüyen miyomlar, gebeliği zorlaştıran miyom çeşididir. Gebelik şansını arttırmak amacıyla submukoz miyomları çıkarıldığında gebeliklerin oluştuğu görülmüştür.

İntramural Miyom

Rahîm duvarının içine yerleşen intramural miyomlar eğer ki 4 cm ve üzerinde bir boyuta ulaştıysa mutlaka çıkarılması gerekmektedir. Bu tarzdaki büyük miyomlar, rahîmde kasılmalara neden olur ve rahmin kanlanmasını bozar. Ayrıca, intramural miyomlar gebeliklerde erken doğuma sebep olabilen kasılma ve kanlanma problemlerine sebep olabilirler.

Miyomun Tanısı Nasıl Konur?

Kadın doğum doktorları tarafından muayene esnasında miyomların tanısı koyulabilmektedir. Ayrıca ultrasonografi ile günümüzde miyomlar net olarak saptanabilir. Türü, boyutu ve oluşum yerlerine göre kesin tanısı koyulan miyomlar için tedavi seçeneklerini doktorunuz size mutlaka önerir ve bilgi verir.

Miyom Tedavisi Nasıl Gerçekleştirilir?

Kanama, ağrı ve adet düzensizliklerine sebep olabilen miyomlar, bulunduğu bölgeye ve büyüklüklerine göre tedavi edilirler. Miyomların ilaç tedavisi uygulanarak tedavisi halen net olarak uygulanabilen bir tedavi yöntemi değildir. Kapalı yâda açık olarak yapılabilen miyom ameliyatları sonrasında kanamalarda ciddi azalma ve gebelik olasılıklarında artış görülebilir.

Histeroskopi yâda laparoskopi ile yapılan miyom ameliyatlarını gerektiren durumlar ise; kansızlığa varacak derecede kanamaların olması, düşükler ve hiç gebe kalamamaktır. Eğer ki menopoz dönemlerinde miyom görülüyorsa rahmin tamamı alınması da hastaya önerilebilmektedir.

Miyomları Hafife Almayın, Miyom Kontrolünü ve Tedavisini Aksatmayın!

Vücudumuzda oluşan en ufak bir yağ bezesinin dahi hayatımızı birçok konuda etkilediğinin farkında olmalıyız. Kadın üreme sistemlerinin sağlıklı olarak hayatına devam etmesi hayati bir öneme sahiptir. Rahîm bölgesinde meydana gelen polip, kist vb. gibi durumların ilerde bir çok probleme yol açabileceği unutulmamalı ve her 6 ayda bir jinekolojik muayeneye giderek bu durumların önüne geçebilirsiniz. Eğer ki miyomlarınız çok ağrı yapıyor ve aldığınız tedaviler işe yaramıyorsa, Ankara miyom tedavisi alanında adından sıkça söz ettiren Doç. Dr. Onur Topçu ile siz de miyomlarınızdan tamamen kurtulmaya ne dersiniz?