İstmosel Tedavisi

Doğum yapmak her kadın için mucizevi bir deneyim olsa da kimi zaman doğum şekline bağlı olarak istenmeyen durumlarla karşılaşılabilir. Normal doğumda rahim yırtılması, delinmesi vb. gibi riskler varken sezaryen doğumda ise insizyon alanının iyileşmemesi, enfeksiyon kapması yada istmosel yani sezaryen skar hastalığı sıklıkla görülebilmektedir. Bu komplikasyonların birçoğu gelecekte gebe kalmayı etkileyebileceği gibi anormal kanamalara, sık sık enfeksiyona yakalanmaya sebep olabilmektedir. Sezeryan doğum sonrası sık karşılaştığımız istmosel yani sezaryen skar hastalığı da gebe kalmaya engel olabileceği gibi gebelikte düşüklere, anormal plasentasyona, plesenta akreata, plasenta previa ve skar dehisensiye de neden olabilmektedir.  Ankara’da Doç. Dr. Onur Topçu tarafından istmosel (sezaryen skar hastalığı) tedavisi yapılabilmekte ve anne adayları şikâyetlerinden kalıcı bir şekilde kurtulabilmektedir.

İstmosel (Sezeryan Skar Hastalığı) Nedir?

Sezaryen kesesi yapılan yerde iyileşme sonrası “düz duvar” gibi görünen ve potluk yada cep olarak nitelendirilen görünüme istmosel denir. Düz duvar gibi devam eden insizyon sonrası oluşabilecek bu potluk, doğumdan kısa bir süre sonra oluşabileceği gibi uzun bir zaman sonra da oluşabilir. Kahverengi, çamur gibi vajinal akıntılara sebep olan istmosel, vajinal enfeksiyonlara, kısırlığa ve cinsel ilişki esnasında ağrıya da sebep olabilmektedir. İstmosel cebi yani potluğu içerisinde biriken kan da yine spermin hareketlerini bozmakta ve embriyonun rahim içine yerleşmesini engelleyebilmektedir.

İstmosel Teşhisi Nasıl Konur?

İstmosel teşhisi, daha önce 1 kez dahi sezaryen doğum yapmış kişilere konulmaktadır. Normal doğum yapan kişilerde kesi olmadığı için doğal olarak istmosel hastalığı da olmayacaktır.

İstmosel tanısı;

• Adet bittikten sonra bir süre devam eden kahverengi çamur gibi akıntıların varlığında
    • Pis kokulu ya da koyu renkli akıntıların varlığında
    • Sezaryen doğumdan sonra korunulmamasına rağmen gebe kalınamıyorsa gerekli testler yapılarak konulabilir.

Hastanın şikayetlerini dinledikten sonra genel olarak genel fiziki muayene yapar ve ultrason talep ederiz. Ultrason görüntüsünde istmosel ceplerini ve varsa içerdeki sıvı birikimlerini net olarak görürüz. İstmosel teşhisi için istenebilecek genel testler aşağıdaki gibidir;

• TvUSG
    • SİS
    • HSG
    • Histereskopi
    • MRI

İstmosel Tedavisi Nasıl Yapılır?

İstmosel tedavisi, teşhisinden daha kolay bir prosedüre dayanmaktadır. İstmoselin yerini tam olarak belirlemek için histeroskopi tekniği kullanılır ve rahme kamera ile girilir. Cebi küçültmek için yapılabilen histeroskopi, rahim duvarının incelenmesine olanak tanır. Buradaki pot yapan yerler düzleştirilir ve içerde kan birikmesinin önüne geçilir. Genellikle 45 dakika gibi bir sürede tamamlanan istmosel tedavisi sonrası aynı gün taburcu olabilmek mümkündür.

İstmoselin histeroskopi ile tedavi edilmesi aşamasında;

• Anatomik internal orifis üzerindeki granülasyona
    • Divertikulumun proksimal tarafındaki fibrotik dokuya
    • Diğer defektif bölgelere
    • Divertikulum üzerindeki küçük çöküntüler olmak üzere 4 anatomik noktaya dikkat edilir. Çünkü bunlar kan birikme alanlarıdır ve buralarda rezeksiyon yâ da koterizasyon yapılması gereklidir.

Ankara İstmosel (Sezeryan Skar Hastalığı ) Tedavisi | Doç. Dr. Onur Topçu ile İstmoselden Kurtulma Zamanı!

Sezaryen sonrası yukarıda bahsedilen şikâyetler sizde de söz konusu ise istmosel açısından bir hekim tarafından değerlendirmeniz gerekebilir. Ankara’da istmosel teşhisi ve tedavisi alanında hizmet veren Doç. Dr. Onur Topçu ile istmosel tanısını kolaylıkla alabilir ve kısa sürede de tedavisini yaptırabilirsiniz.