Histeroskopi – Doç.Dr. Onur Topçu

Histeroskopi

Histeroskopi Ankara

Günümüzde uterusun iç kısmında yer alan tüm problemleri saptamak ve daha sonra tedavi etmek amacıyla yapılan işleme histeroskopi adı verilmektedir. Ankara’da Doç. Dr. Onur Topçu tarafından yapılan histeroskopi ile ilgili önemli bilgilerin yer aldığı bu içerikte, histeroskopi neden yapılır, tanı ve tedavide nasıl kullanılır, histeroskopi çeşitleri nelerdir gibi birçok sorunun da yanıtını bulabileceksiniz.

Histeroskopiyi Gerektiren Durumlar Nelerdir?

Histeroskopi işlemi, kadın hastalıklarına ya tanı koymak yâda tedavi etmek üzere kullanılabilirken bazen her iki işlemin yanı anda yapılması içinde kullanılabilir.

Tanı için;

• Rahimde yer alan patolojileri tespit etmek ve incelemek
    • Tekrarlayan düşük vakalarının sebeplerini belirlemek
    • Fazla kanamalı âdetin veya adet düzensizliklerinin sebebini öğrenmek
    • Spiral gibi gebelik önleyici rahim içine yerleştirilen araçları tespit etmek
    • Menopoz sonrası yaşanan kanamaların kaynağını bulmak
    • İnfertilitenin olası sebeplerini belirlemek

Tedavi için;

• Polip yâda urların eksizyonu
    • Rahim içindeki sprial gibi gebeliği önleyen araçların çıkarılması
    • Endometriumun çıkartılması ve rahim mukozasının alınması
    • Rahim içindeki yapışıklıkları kesmek yâda açmak

Histeroskopinin Uygulama Tekniği

Dış çapı 4 ila 10 milimetre arasında olan histeroskopi aleti rahim ağzından, rahmin içine girilerek rahmin içinin detaylı değerlendirilmesini sağlar. Histereskopi aletinde sabit olarak ışık kaynağı ve rahim içerisinin görüntü kalitesini stabil sağlamak için serum geçişine izin veren yollar vardır. Bunun dışında ek olarak histereskop ile kullanılacak cerrahi aletler histereskopi aletine göre ve yapılacak cerrahi işleme göre değişmektedir.

Histeroskopi Nasıl Yapılır?

Vajen bölgesinin temizlenmesi ile başlayan histeroskopi işlemi, rahim ağzını daha iyi değerlendirmek için serum ile genişletilir. 3 ila 5 milimetre kalınlığındaki histeroskopi ile rahim ağzından girilir ve rahim içi organlar / yapılar birbirinden serum ile uzaklaşır. Böylece, daha sağlıklı teşhis ve tedaviler mümkün hale gelir.

Histeroskopinin tedavi amaçlı uygulanmasından sonra hasta genelde aynı gün hastaneden taburcu edilir. Histeroskopi işlemi sırasında anestezi uygulandığı için de hastanın ağrı ya da acı duyması mümkün değildir. İşlemi takip eden ertesi gün hastada hafif kramplar ya da lekelenmelerin görülmesi olağandır.

Tanısal histeroskopi de genellikle anesteziye ihtiyaç duyulmaz ve lokal anestezi ile işlem yapılır. Ağrı duyulmadığı ve sadece rahmin incelendiği bu histeroskopi işleminden sonra hastanede yatmaya gerek yoktur.

Histeroskopi Neden Yapılır?

Histeroskopi işlemi, doktorun ön gördüğü bir zaman aralığında yapılabildiği gibi acil durumlarda da yapılabilmektedir.

Histeroskopi genel olarak;

• Yabancı cisim şüphesini netleştirmede
    • Habiutel abortus olgularında
    • Endometrial poliplerden şüphelenildiğinde
    • D&C’de materyal alınamayan perimenopozal kanamaların varlığında
    • İntrauterin inseminasyon ve embriyo transferinde (uterin füzyon anomalisi olduğu tespit edilen hastalar için uygundur)
    • Uterin anormal kanamasının sebebini bulmada ve tedavi edilmesinde
    • Konjenital gelişim anomalisi şüphesini netleştirmek için
    • Submüköz myom ve uterin polip şüphesinde
    • Kürtaj ya da histerografi de tespit edilen septumun tedavisinde
    • Histerografide tespit edilen kornual oklüzyon şüphesi varlığında
    • İntraservikal, intrauterin ve intrakornual adezyon şüphesinde

Histeroskopik Uygulamalar Nelerdir?

Histeroskopik uygulamalar; tanısal yani diagnostik ve cerrahi yani operatif histeroskopi olmak üzere ikiye ayrılmaktadır.

Tanısal Amaçlı (Diagnostik) Histeroskopi

Günümüzde sıkça uygulanan tanısal amaçlı histeroskopi; kadın hastalıklarının teşhisi ve tedavisi için büyük önem arz etmektedir. Yapışıklıkların, myomların ve poliplerin tespit edildiği tanısal amaçlı histeroskopi işleminde; rahim içinde yer alan tüm problemler rahatlıkla görülebilmektedir. Laparoskopi işlemi ile de birlikte yürütülebilen tanısal amaçlı histeroskopi, gerektiğinde “cerrahi” yani operatif histeroskopi işlemlerine de dönüşebilmektedir.

Cerrahi (Operatif) Histeroskopi

Rahim içerisinde meydana gelen tüm problemlerin kesin tedavisi için bir tedavi yöntemi olarak tercih edilebilir. Rahim içi perdelerin kesilmesi yani septum insizyonunda, endometriumun alınmasında yani endometrial ablasyonda, büyük polip vb. gibi rahim patolojilerinin çıkarılması ve rahim içi yapışıklıklarının açılmasında sıklıkla cerrahi histeroskopisi tercih edilir.

Ofis Histeroskopi

Kısırlığın değerlendirilmesinde, rahim içi araçların iplerinin alınmasında, küçük patolojilerin çıkarılmasında ve rahim içi yapışıklıkların incelenmesinde ofis histeroskopisi tercih edilebilmektedir. Anestezi dahi gerektirmeyen ofis histeroskopisi adı üstünde olduğu gibi muayene ortamında yapılabilmektedir.

Ofis histeroskopisi yapılmadan önce hastalara, mutlaka damar yolu açılmakta ve hafif sedatifler verilmektedir. Rahmin içine giren histeroskopi cihazı, rahim boşluğuna su verir ve işlemler kısa sürede tamamlanır.

Histeroskopi Sonrası Süreç

• Histeroskopi sonrası süreç; her hastaya göre değişiklik gösterse de genel olarak benzer bir şekilde ilerler. Histeroskopi işleminden sonra vajinal akıntıların olması olağandır ki bu hastaları bazen korkutabilmektedir. Bizler kadın doğum doktoru olarak bu tür işlem sonrası yaşanacak durumları bildiğimiz için hastalarımıza en baştan bilgi veririz.
    • Ağrı kesiciyi gerektirecek kadar ağrı olması durumu, kişiye göre değişiklik gösterebilir. Eğer ki işlemden sonra ağrınız devam ediyor ise doktorun reçete ettiği ağrı kesiciyi kullanmanızda mahsur yoktur.
    • Histeroskopi sonrası cinsel ilişki yaşanması belirli bir süre yasaklanabilir. İyileşme döneminin hemen ardından aktif cinsel yaşamınıza dönebilirsiniz.
    • Cerrahi histeroskopi ile yapılan işlemlerden sonra doktorunuz gerek görür ise hormonal tedavileriniz başlar.

Ankara Histeroskopi | Histeroskopik Uygulamalar İçin Doç. Dr. Onur Topçu’ya Güvenin!

Her ne sebeple olursa olsun histeroskopi yaptırmanız gerekiyor ise Doç. Dr. Onur Topçu’yla iletişime geçebilir ve histeroskopi uygulamaları ile ilgili merak ettiğiniz her şeyi sorabilirsiniz! Sebebini bulunamayan, tespit edilemeyen ve tedavilere rağmen iyileşmeyen hastalıklarınız için histeroskopi yöntemini denemeye ne dersiniz? Hemen şimdi Doç. Dr. Onur Topçu ile iletişime geçin, kısa sürede şikâyetlerinizden kurtulun!