Çikolata Kisti ve Yumurta Dondurma

Halk arasında çikolata kisti olarak bilinen, kadın yumurtaların endometriozisi, yani endometrioma durumunda, maalesef çikolata kisti kadınlarda yumurta rezervini azaltıp, kadınların gebe kalabilme ihtimalini azaltabilmektedir. Yumurta rezervi yaşla azalan ve geri dönüşümü olmayan bir değerdir. Çikolata kisti gibi durumlarda da bu azalma daha hızlı olmaktadır.

Bu yüzden kadınların, ileriki yaşlarında gebe kalma ihtimalini arttırmak ve üreme kapasitesini korumak amacıyla yumurta dondurma işlemi yapılabilmektedir. Ülkemizde yumurta dondurma işlemi için sağlık kurulu raporu gerekmektedir. Azalmış yumurta rezervi durumunda, AMH değeri 1.2’nin altında ise yumurta cerrrahisi geçirecek veya geçirmiş kadınlarda veya kanser gibi hastalıklar için radyoterapi veya kemoterapi alacak olan hastalarda yumurta dondurma işlemi gerçekleştirilmektedir.

Türkiye’de ilk ‘Endometriozis ve Kronik Pelvik Ağrı’ polikliniğini açmış bir hekim olarak, endometriozis hastalığında ortaya çıkan ağrının kontrolü kadar, kadınlarda üreme kapasitesinin de korunması gerektiğine inanamaktayım ve bu durumun farkındalığı için gayretlerimiz sürmektedir.

Detaylı bilgi için 0533 049 66 87 numaralı telefonumuzdan whats app üzerinden veya direk arayarak iletişime geçebilirsiniz.

Sağlıklı günler dilerim.