Histeroskopik Miyom Tedavisi

Histeroskopik Miyom Tedavisi

Çalıştığım hastanelerde binlerce histeroskopi işlemi gerçekleştirmiş bir hekim olarak histeroskopi işleminin hasta dostu bir işlem olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Histeroskopi gibi hasta dostu bir cerrahi işlemin tüm Türkiye’de yaygın olarak yapılabilmesini sağlamak amacıyla gerek Kadın Hastalıkları ve Doğum Kongrelerinde gerek ise Lokal Toplantılarda Kadın Hastalıkları ve Doğum Asistanlarının ve Uzmanlarının eğitiminde eğitici olarak görev yaptım ve yapmaktayım. Bu hasta dostu cerrahi işleminin yaygınlaşmasını sağlamak için halen aktif olarak çalışmaktayım. Yaptığım özellikli histeroskopi işlemlerinden bazılarını istmosel defekti onarımı, septum (rahim perdesi düzeltilmesi) rezeksiyonu, Asherman sendromu (rahim içi yapışıklık açılması) düzeltilmesi, rahim içi polip ve rahim içi miyom rezeksiyonları gibi işlemleri gerek Youtube kanalımdan gerek ise Instagram sayfamdan izleyebilir, bilgilendirici yazılarımı okuyabilirsiniz.

Miyom Tedavisi ve Kapalı Miyom Ameliyatı sayfalarımdan da detaylı bilgiler alabilirsiniz.

Doç. Dr. Onur Topçu Histeroskopi

Miyom Nedir?

Miyomlar, rahmin kas dokusundan gelişen kanser olmayan tümörlerdir. Kadınlarda en sık görülen pelvik tümörlerdir. Ancak bu kadar sık görülmesi kadınları korkutmamalıdır. Çünkü miyomların, rahimden çıkarılma ameliyatı olan miyomektomi ameliyatı ancak miyomlar kadınlarda bir şikâyete neden olursa yapılır.

Submukoz Miyom

Submukoz miyom; rahmin iç duvarıyla ilişkisi olan miyomlar için kullanılan bir terimdir. Gebelik sonuçlarını kötü yönde etkileyebilen bir miyom türüdür. Submukoz miyomlar tamamen rahmin içinde (Tip 0) bulunabileceği gibi yüzde 50’sinden fazlası (Tip 1) veya yüzde 50’den az bir kısmı (Tip 2) rahim içinde bulunabilir. Gebelik şansını arttırmak amacıyla submukoz miyomların çıkartılması gerekebilmektedir. Bu tip miyomlar, histeroskopik cerrahiue uygun olan miyomlardır.

Histeroskopik Miyomektomi

Bu ameliyat şeklinde karından herhangi bir kesi yapılmamaktadır. Histeroskop denilen cerrahi alet ile rahmin içine vajenden girilerek yapılan bir ameliyat şeklidir. Ancak her miyom için bu ameliyat şekli mümkün değildir. Sadece submukoz (rahmin iç tabakasından köken alan) miyomların tedavisinde uygulanabilen bir cerrahi şeklidir. Bu cerrahide özellikle 4-5 cm’den küçük miyomlarda yüz güldürücü sonuçlar alınmakta ve hasta aynı gün evine dönebilmektedir.

Detaylı bilgiler için kliniğimiz ile iletişime geçebilirsiniz.