Histeroskopik Miyom Tedavisi

Ankara Histeroskopik Miyom Tedavisi

Anormal kanamalar başta olmak üzere birçok jinekolojik şikâyetlerin sebebini bulmak için yapılan işleme histeroskopi denir. Hem tanısal hem de operatif yani cerrahi amaç için kullanılabilen histeroskopi ile bugün birçok hastalığın teşhisi ve tedavisi aynı anda yapılabilmektedir. Vajinaya sokulan ince, ışıklı bir tüp olarak nitelendirilen histeroskop,vajinayı, rahim ağzını ve rahim içini incelemeyi sağlar. Bugün kadın hastalıkları arasında sıkça karşılaştığımız miyomların histeroskopi ile tedavisi mümkün olmaktadır. Birçok avantaj sunan histeroskopi ile kısırlığın gizli kalmış sebepleri de aydınlatılabilmektedir. Ankara’da histeroskopik miyom tedavisi, Doç. Dr. Onur Topçu tarafından yapılmaktadır.

Histeroskopi çeşitleri tanısal ve operatif histeroskopi olarak ikiye ayrılmaktadır.

Tanısal histeroskopi

Tanısal histeroskopi adından da anlaşılacağı üzere tanı koymak amacı ile kullanılmaktadır. Tanı koymanın haricinde diğer testlerin sonuçlarını desteklemek içinde kullanılır ki bu sıklıkla histerosalpingografi gibi testlerdir. HSG buna en güzel örnektir. Uterus ve fallop tüplerini kontrol emek için kullanılan HSG sonrası rahim içi patolojileri teyit etmek için histereskopi kullanılır.

Teşhis histeroskopisi genellikle ofis ortamında uygulanır ve laparoskopi gibi diğer prosedürlerle kullanılabileceği gibi bazı prosedürlerden öncede kullanılabilir.

Operatif Histeroskopi Nedir?

Tanı amaçlı bir histeroskopi sırasında operatif histeroskopi, anormal durumları düzeltmek için kullanılmaktadır.

Histeroskopi Neden Yapılır?

Doktorunuz, aşağıdaki rahim koşullarını düzeltmek için histeroskopi yapabilir:

Polipler ve fibroidler: Histeroskopi, uterusta bulunan bu kanserli olmayan gelişmeleri gidermek için kullanılır.

Adezyonlar: Asherman Sendromu olarak da bilinen uterus adezyonları, uterusta oluşabilen skar dokusu bantlarıdır ve adet akışının yanı sıra infertiliteye de neden olabilir. Histeroskopi doktorunuzun yapışıklıkları bulup çıkarmasına yardımcı olabilir.

Septum: Histeroskopi, uterusun doğumundan günümüze bir malformasyon (defekti) olan bir uterin septumun olup olmadığını belirlemeye yardımcı olabilir.

Anormal kanama: Histeroskopi, uzun menstrüel akışın nedenini ve ayrıca periyotlar arasında veya menopoz sonrası kanamanın nedenini belirlemeye yardımcı olabilir. Endometrial ablasyon, histeroskopun, diğer aletlerle birlikte, uterin ağır kanama nedenlerini tedavi etmek için kullanıldığı bir işlemdir.

Miyomlar genellikle çok sayıda belirtiye neden olsa da, miyomlar anormal kanamaya neden olmadıkça veya doğurganlığı etkilemedikçe, çıkarılmaları düşünülmez. Anormal uterin kanama veya kısırlık durumunda bir histeroskopik myomektomi yapılması muhtemeldir.

Uterin leiomyomlar (fibroidler) kadınlarda en sık görülen pelvik tümördür. Fibroidler ile ilişkili en sık görülen semptom olan anormal uterin kanama, submukozal ve bazı intramural fibroidler de dahil olmak üzere endometriuma (uterus boşluğunun iç kısmı) dayanan tümörleri olan kadınlarda sık görülür.

Histeroskopik Miyom Tedavisi & Ameliyatı

Anormal uterin kanama çok çeşitli nedenlerle çok yaygın bir sorundur. Bir submukozal miyom için ameliyattan önce, diğer kanama nedenleri araştırılmalıdır. Anovülatör kanama, anormal uterin kanamanın yaygın bir nedenidir. En hızlı fibroid büyüme dönemi, bu süre zarfında meydana gelen hormonal değişiklikler nedeniyle, menopozdan önceki birkaç yıl içinde sıklıkla görülür. Yumurtlamadan progestin çekilmesi olmadan, sürekli uyarılan endometriumda düzensiz kanamalar oluşur. Polikistik over sendromlu kadınlarda da sıklıkla anovülasyon nedeniyle anormal kanama görülebilir. Tüm submukozal myomlar anormal uterin kanamaya neden olmaz. Ek olarak, tüm submukozal myomlar cerrahi tedavi gerektirmez.

Uterus boşluğunda bulunan submukoz fibroidleri çıkarmak için bir histeroskopik myomektomi kullanılabilir. Bu işlemle, vajina ve servikal kanal içinden uterus boşluğuna geçirilen, histeroskopik rezektoskop olarak adlandırılan bir alet kullanılarak fibroidler çıkarılır. Standart rezeksiyon fibroidin cerrahi olarak çıkarılması için elektrocerrahi bir tel halkası kullanır.

Bu tip myomektomi için sadece submukozal fibroidli kadınlar uygundur.

Histeroskopik Myomektomi Nasıl Yapılır?

Histeroskopik myomektomi, fibroid adı verilen anormal uterus dokusunu çıkarmak için kullanılan bir işlemdir. İki adımdan oluşur: İlk önce uterus görülür ve uterus fibroidlerinin yeri, özellikle uterusun içini görüntülemek için tasarlanmış bir teleskop türü olan bir histeroskop kullanılarak belirlenir. Daha sonra uterus fibroidleri kapsamdaki kanallardan çıkarılır. Bazen tüm fibroid dokusunu çıkarmak için birden fazla prosedür gerekebilir. Hastanede kalmayı gerektirmeyen bu prosedür için herhangi bir insizyon gerekmez. Ortalama ameliyat süresi 30 ila 60 dakika arasındadır. Hastalar lokal anestezi artı intravenöz sedasyon veya genel anestezi altındadır. Hastalara, vajinaya yerleştirildiğinde rahim ağzı yumuşamasıyla sonuçlanan ve doktorunuzu rahim ağzı genişlemesine yardımcı olan bir ilaç olan misoprostol reçetesi verilebilir. Ameliyat ve anestezi temizliğinden sonra çoğu hasta kendilerini eve götürebilir ve ertesi gün işe geri dönebilir. Genellikle birkaç gün boyunca antienflamatuar ağrı ilacı gerektirir ancak narkotik değildir. Ameliyat sonrası hafif vajinal kanama işlem sonrası birkaç gün boyunca düzelir, ancak artan ağrı veya ağrı varsa, doktora başvurulmalıdır.

Bu teknik ile uterus duvarı içinde yer alan fibroidler alınamaz. Histeroskopik myomektomi, ayaktan yapılabilecek cerrahi bir işlemdir. Hastalar iyileşme odasında birkaç saat gözlem altında tutulduktan sonra eve giderler. İyileşme süresi genellikle sadece birkaç gündür. İşlem sonrası ciltte iz yoktur.