Tüp Bebek’te Başarı

Tüp Bebek’te Başarı

Teknoloji ile birlikte gelişen teknikler sayesinde her yıl binlerce kişi tüp bebekte başarı bir sonuç elde edebiliyor. Çocuk hayaline kavuşabilmek ve başarılı sonuçlar elde edilebilmesi için anne ve baba adaylarının bir takım özelliklere sahip olması gerekiyor. Bu özellikler sağlandığı takdirde tüp bebekte başarı elde edilme ihtimalinde artış sağlanıyor.

Tüp Bebek Tedavisi Sırasında Uyumlu Bir Ekip Çalışması Yapılması

İlk tüp bebek, 1978 yılında dünyaya gelmiştir. O tarihten beridir faklı yöntemler ve teknikler ile tüp bebek yönteminde daha fazla başarılı sonuçlar elde edilebilmesi için çalışılmaktadır. Ülkemizde ve dünya genelinde tüp bebekte başarı elde edilebilmesi için uygulanmakta olan yöntemler aynı olsa da tüp bebek tedavisi başarısında uygulanan yöntemlere ek olarak doktorların ve tüp bebek alanında çalışan tüm personellerin deneyimi çok önemlidir.

Tüp bebek tedavisinin başarıya ulaşabilmesi için ekip olarak uyumlu çalışılması gerekmektedir.  Ankara’da tüp bebek tedavisi alanında çiftlere hizmet vermekte olan Doç. Dr. Onur Topçu’ ya göre hasta ve hekimin karşılıklı olarak bir güven içerisinde bulunması süreci olumlu yönde etkileyen temel unsurlardan biridir. Hekim ve hastanın doğru bir iletişimde bulunması süreç için bir anahtar niteliğinde olmaktadır.

Anne Adayının Yaşı ve Spermlerin Kaliteli Olması

Tüp bebek tedavisi sürecinde annenin yaşı önemli bir faktör olarak bulunmaktadır. Anne adayının yaşının 35’in altında olması, yumurta rezervinin iyi olması ve tüplerin açık halde bulunması başarıyı arttıran önemli faktörlerdir. Bunların yanı sıra anne adayının karnın içinden herhangi bir operasyon geçirmemiş olması,  pelvik apse gibi yapışık yaratıcı bir hastalığının bulunmaması ve endometriozis gibi hastalıkların da tedavi edilmiş olması gerekmektedir. Anne adayının genetik bir hastalığa sahip olmaması, kanser tedavisi görmemiş olması ve daha önce tüp bebek tedavisi uygulanmamış olmaması da başarı şansını arttıran faktörler arasında bulunmaktadır.

Tüp bebek tedavisi için alınan spermlerin ise başarıya katkısı oldukça önemlidir. Alınmış olan spermlerin sayısının fazla olması, hareketinin ve şeklinin normal olması oldukça önemlidir. Spermlerin miktarı ve kalitesi ne kadar iyi olursa başarılı olması da o kadar mümkün olur.  Erkeklerin yani baba adaylarının kronik bir hastalığının olmaması ve genetik hastalığının olmaması da başarı şansının artması üzerinde etkili olur.

Tüp Bebek Tedavisinde Başarının Artması İçin Yapılması Gerekenler

Tedavide başarılı sonuçların elde edilebilmesi için 3 ay öncesinden sigara ve alkolün bırakılması gerekir. Anne ve baba adayların sağlıklı bir beslenme düzenin var olması gerekir.  Sağlıklı bir şekilde beslenme, kaliteli uykunun olması, stres ile baş edebilmesi, ideal kilo seviyesinde bulunulması, sigara kullanımının olmaması başarıyı etkileyen temel faktörlerdendir.

Transfer gerekleştikten sonra ayağa kalkılması, hareket edilmesi, ağır eşyaların kaldırılması, öksürmek, seyahat edilmesi, yükseğe uzanılması tedaviyi olumsuz yöne saptıran durumlardan değildir.  Bu dönemde dikkat edilmesi gereken en önemli unsur doktorların vermiş oldukları ilaçların düzenli olarak kullandırılmasıdır.

Yumurtalıklar aşırı bir şekilde uyarılmış haldeyse ve büyümeleri sağlanmışsa; ağrı ve rahatsızlık duyulmaması için dinlenilmesi şarttır.  Bu süreçte başarının tam olarak elde edilebilmesi için seçilen hekimin önemi ise oldukça büyüktür. Hekim ve hasta ilişkisi başarının elde edilebilmesi için temel anahtar olarak bulunmaktadır. Ankara’da bulunan Doç Dr. Onur Topçu; tüp bebek tedavisinin başarılı bir sonuç elde edilebilmesi için gerekli olan tüm bilgileri, anne ve baba adaylarına detaylı olarak anlatacaktır. Bu sayede başarılı bir sürecin olması için temel gerekli olan tüm işlemler aksatılmadan yapılmaktadır.

Siz de tüp bebekte başarı elde etmek istiyorsanız Ankara’da tüp bebek tedavisi yapan Doç. Dr. Onur Topçu’ya hemen ulaşabilir ve kısa sürede tüp bebek tedavinize başlayabilirsiniz!