Derin Endometriozis

Yayınlarım

Derin İnfiltratif Endometriozis (Derin Endometriozis)

Endometriozis hastalığı çoğunlukla alt karın bölgesinin hastalığıdır. Halk arasında en çok çikolata kisti olarak bilinmektedir. Ancak çikolata kisti denilen durum yumurtaların endometriozis hastalığıdır. Tanısı nispeten daha kolay olduğu için çikolata kistinin bilinirliği daha yüksektir.

Derin infiltratif endometriozis veya derin endometriozis hastalığı, endometriozis hastalığındaki asıl ağrıdan sorumludur. Derin endometriozis durumunda, bu hastalığa neden olan endometriotik hücreler, organların daha derinine doğru ilerlemeye devam edebilmekte ve şiddetli ağrıya veya organ kaybına neden olabilmektedir. Çikolata kisti tek başına şiddetli ağrı yapması pek olağan değildir. Şiddetli ağrıları olan kadınlarda, derin endometriozis rahatsızlığı olma ihtimali daha yüksektir.

Regl döneminde ağrı, regl döneminde büyük abdest yaparken veya idrar yaparken artan ağrılar, ilişki sırasında derinde olan ağrılar, bacağa ve kuyruk sokumuna doğru vuran ağrılar derin endometriozisin habercisidir.

Derin endometriozisin tanısı ne yazık ki zordur. Özellikle eş zamanlı çikolata kisti olmayan hastalar birçok farklı bölüme giderler ve en sonunda psikiyatriye dahi yönlendirilirler. Bu konuda çalışmaları olan ve spesifikleşmiş endometriozis uzmanları özellikle derin endometriozis tanısını koyabilir ve cerrahisini yapabilirler.

Kendi kliniğimde, ultrasonografi aracılığıyla derin endometriozisin neden olduğu nodülleri tespit edebilmekte, komşu organların bağırsak, böbrek ve idrar torbası gibi tutulumunu değerlendirmekte ve hastamız için en iyi tedavi planını seçmekteyim. Derin endometriozis cerrahisinin ve tanısının gelişmesi için de oldukça yoğun çalışmalarda bulunmaktayım.

Siz de yukarıda belirttiğim şekilde şikayetlere sahipseniz, bizimle iletişime geçebilirsiniz.