Gebelik Belirtileri – Doç.Dr. Onur Topçu

Gebelik Belirtileri

Bebek sahibi olmak, kuşkusuz bu dünyadaki en tatlı heyecanlardan birisi. Hamilelik için hazır olan çiftler, bebek sahibi olma konusundan iyice emin olduktan sonra merakla bebeklerinin haberlerini almak için sabırsızlanırlar. Belki ilk ay, belki diğer aylarda gelecek mucize haber için gebelik testleri ve ultrason muayeneleri için 1 ay beklemek, çiftler için pek zor bir durum. Bu nedenle, gebelik oluşumunun sağlandığını nasıl anlayacakları konusunda araştırma yapan birçok kadın ve erkek gebelik belirtileri ile mutlaka karşılaşırlar. Bebeğin varlığından ebeveynleri daha erken haberdar eden gebelik testleri ise elbette bir süre sonra doğru yanıt verecektir. Bunun için yine gebelik belirtilerini takip etmek en doğrusu olacaktır.

Gebelik belirtileri nelerdir, hamilelik belirtileri ne zaman başlar, erken hamilelik belirtileri nelerdir, olası gebelik belirtileri nelerdir gibi birçok sorunun yanıtını bulabileceğiniz bu içerikte “Gebelik belirtileri” konusunda merak ettiğiniz her bilgiye ulaşabileceksiniz.

Gebelik Belirtileri Nelerdir?

Gebelik testleri ve ultrasondaki sonuçlar, net bir şekilde hamileliği somut olarak sizlere sunabilir. Ancak, çok daha erken bir zaman diliminde gebe kalınıp kalınmadığını merak eden çiftler ise gebelik belirtileri listelerini takip ederler. Hamilelik belirtileri denildiğinde ilk başta adet gecikmesi olsa da bu elbette tek başına bir belirti değildir. Çünkü, hormonlarda yaşanan ani değişikliklerde adet gecikmesi yapabilmektedir. Bu nedenle, adet gecikmesi yaşanıyor ise gebelik söz konusudur demek doğru değildir, ekstra belirtiler aranmalıdır.

Hamilelik Belirtileri Ne Zaman Başlar?

Günümüzde hamile kalma isteği olan her kadın, erken hamilelik belirtilerini fark ederse de gebeliğini kolaylıkla saptayabilir. Bu belirtiler, döllenmeden hemen sonra başlayabileceği gibi 4 hafta içinde de başlayabilmektedir.

• Hafif lekelenme görülmesi ve ağrı tarzındaki kramplar = 1-4. haftalar arasında
    • Adet gecikmesinin yaşanması =4. hafta
    • Yorgunluk hissi sürekli halsizlik = 4-5. haftalar
    • Bulantı yaşanması= 4-6. haftalar
    • Memelerde değişikliklerin başlaması (ağrı ve karıncalanma tarzında) = 4-6. haftalar
    • Sık idrara çıkma = 4-6. haftalar
    • Şişkinlik yaşanması= 4-6. Haftalar
    • Ruhsal değişikliklerin gözlemlenmesi= 6. haftadan itibaren
    • Vücut ısısı değişikliği ( çok üşüme yada yanma) = 6. haftadan itibaren
    • Mide problemleri ( ekşimesi sık görülür)= 9. haftadan itibaren
    • Kalp atışında hızlanmaların varlığı= 8-10. haftalar arası
    • Meme başında değişiklikler (dolgunluk-renk değişimi) = 11. hafta
    • Akne-sivilce artışı =11. hafta
    • Fark edilebilir derecede kilo alımının söz konusu olması = 11. hafta
    • Hamilelik güzelliği denilen cildin renklenmesi =12. hafta

Erken Hamilelik Belirtileri Nelerdir?

• Adet gecikmesi
    • Halsizlik hali
    • Aşermeler
    • Tiksinmeler
    • Mide Bulantıları ve kusmalar
    • Baş dönmesi ve bayılma
    • Kanama ( yerleşme kanaması )
    • Duygusal değişiklikler
    • Sık sık idrara çıkma
    • Vajinal akıntı artışı
    • Bel- sırt ağrıları erken hamilelik belirtileridir. Aşağıda bu erken hamilelik belirtilerinin hepsi detaylı olarak incelenmiştir.

Adet Gecikmesi

Adet gecikmesi, birçok faktör sebebiyle gelişebilir. Örneğin, bir ay önce kullanılan adet geciktirici ilaç dahi diğer adet döngülerinin düzenini bozabilir. Bu nedenle, adet gecikmesi yaşayınca kesin hamilelik söz konusudur düşüncesi yanlıştır. Ayrıca, ertesi gün hapları da adet gecikmesi yapabileceğinden mutlaka bu durum göz önünde bulundurulmalıdır.

Stres, gerginlik ve yorgunluk da adet gecikmesini tetikleyebilir. Bu nedenle, adet gecikmesine eş bulguların olması hamilelik şüphesi uyandırmalıdır.

Hassas Göğüsler ve Göğüs Uçları

Göğüs yüzeyindeki damarlarda şişkinlik oluşması ve göğüs hassasiyetleri, gebeliğin ilk haftalarında başlar ve ileriki haftalarda daha da hissedilir hale gelir. Areola olarak tanımlanan kahverengi bölgenin siyaha dönüşmesi ise hamileliğin erken belirtileri arasında yer alır.

Halsizlik

Gebe kalındıktan sonra halsizlik ve yorgunluk, çok sık görülen bir durumdur ve gün boyunca hiç iş yapmak dahi istenmeyebilir. Günün ortalarına geldiğinde dahi hala yataktan kalkmak istemiyorsanız ve uykunuz varsa gebelik söz konusu olabilir.

Baş Dönmesi ve Bayılma Hissi

Hiçbir şekilde o güne kadar bayılma durumu ile gerçekleşmediyse ve buna sebep olabilecek bir hastalığın yoksa gebe kaldığının işareti olarak baş dönmesi ve bayılma meydana gelebilir.

Ağızda Metalik Tat Hissi

Erken belirtiler arasında ağızda metalik bir tat oluşumu da sayılabilir. Zira, daha önce alışkın olunmayan ağır bir metal tadı, hamilelik esnasında oluşmaktadır. Bunun yanı sıra ağızdaki salyada da artış söz konusu ise hamilelik başlamış demektir.

Koku Hassasiyeti

Kokuya duyarlı olmakta bir hamilelik belirtisidir ve normalde sevilen kokulardan dahi tiksinme hali görülebilir. Yeni alınan mobilyanın, balığın, hatta en sevdiğiniz parfümden dahi tiksinme ile karşı karşıya gelebilirsiniz.

Mide Bulantıları ve Kusmalar

Döllenmeden hemen sonra başlayan mide bulantıları ve kusmalar, genelde 6. Hafta sonrasında da devam edecektir. İlk 3 ay sonunda kesilecek mide bulantılarına, kokulara karşı duyarlılıkta eklenebilir.

Annenin ciddi kilo kayıplarına neden olabilecek inatçı kusmalar ise bebeğe de zarar verebilir. Bu noktada, doktor kontrolünde kusmaların engellenmesi gereklidir.

Hafif Kanama ve Vajinal Akıntıda Artış

Adet tarihine denk gelen vajinal kanamaya yerleşme kanaması denir ve döllenmiş yumurta rahme yerleşirken kanama meydana gelerek vajinadan bu kanama atılır. Koyu renkte olan bu kanamanın yoğunluğu azdır ve 3 gün aralıklarla olabilir. Eğer ki adet döneminiz yakınsa ve gebelik testinde ikinci çizgi silik çıktıysa ve bu tarz lekelenmeler görüyorsanız, gebelik şüphesi ile doktora başvurabilirsiniz.

Aşerme

Buzdolabı karından tutunda demire kadar farklı aşerme çeşitlerinin görüldüğü gebelikte, tiksinti durumu kadar aşerme de normal sınırlarda değildir. Daha önce sevilmeyen şeyler sevilebilir, yenilmeyen yemeklerin tadına bakılabilir. Bu nedenle, aşerme durumu söz konusu ise gebelik belirtisi olarak değerlendirmekte fayda var.

Gebeliğe Dair Her Şey İçin Doç. Dr. Onur Topçu Sizi Bekliyor!

Gebelik planlaması, gebelik izlemi ve doğum gibi çeşitli konularda sizlere en iyi hizmeti Ankara’da sunan Doç. Dr. Onur Topçu ile görüşerek kısa sürede merak ettiğiniz soruların yanıtlarını alabilir ve gerekli tüm muayenelerinizi yaptırabilirsiniz. Siz de kadın sağlığı başta olmak üzere gebelikle ilgili konularda Doç. Dr. Onur Topçu ile görüşmek istiyorsanız, web sitesindeki iletişim numaralarından iletişime geçebilirsiniz.