Anne Kanından DNA Testi

Teknolojinin ve tıbbin gelişmesiyle birlikte artık anne kanından fetal DNA testi ile hem hastalıklar tespit edilebilirken hem de gelişimsel problemler teşhis edilebiliyor. Kromozomal hastalıklara sahip olan embriyoların gelişmesine son vermek ve “sağlıksız bebek doğumlarının” önüne geçmek için anne kanından fetal DNA testleri büyük önem taşıyor. Zira, hasta bebeklerle ilgilenmek büyük bir sorumluluktur ve bu sorumluluğu alamayacak ebeveynlerin bu durumda kürtaj haklarını yasal olarak değerlendirme şansları bulunmaktadır.

Anne Kanından Fetal DNA Testi Nedir? (NIPT)

Down sendromu başta olmak üzere Trizomi 18 ve Trizomi 13 gibi patolojik durumlar yâda ender görülen genetik hastalıklar hakkında bilgi veren bir test olan anne kanından fetal DNA testi, anne adayından kan örneği alınarak bebeğin DNA’sının araştırılmasını amaçlar. Ayrıca bebeğin kan grubunun tespiti de gerekiyor ise FETAL DNA TESTİ ile bebeğin kan grubu da belirlenebilmektedir.

Fetal DNA Testi Nasıl Yapılır?

Herhangi bir cerrahi müdahale olmaksızın sadece anne adayından alınmış olan kan örneği üzerinden fetüste olan genetik hastalıkların taranması işlemine NIPT testi denir. Hamileliğin 10.haftasından itibaren yapılması uygun görülen FETAL DNA TESTİ,  bebeğin tüm genetik yapısını yâda kromozom kırıklarını / mutasyonlarını göstermemektedir.

Fetüse ait bazı hücrelerin anne adayının kan dolaşımına girmesi ve gebelik süresince anne kanında bulunması bugün, birçok hasta bebek doğumlarının sayısını azaltmıştır. İleri yaş gebeliklerinde yapılan tarama testlerinde risk saptandığında yapılması önerilen fetal DNA testi aynı zamanda başta en kalınlığı artışı gibi bazı bulguların varlığında da yapılabilmektedir.

Herhangi bir risk taşımayan kişiler de FETAL DNA testi ücretini karşılayarak bu testi yaptırabilmektedir. Ancak genelde ikili test sonucu anormal geldiğinde fetal DNA testi, amniyosentezden önce yapılması gereken bir testtir. Bu test sonucunda ise kromozom anormalliği tespit edilir ise anne adayına kürtaj seçeneği de sunulur.

Fetal DNA Testi Yapılışı

Ultrason ile bebeğin gelişimi kontrol edildikten sonra şüphelerin ortadan kaldırılması için fetal DNA testi istenebilir. Fetal DNA testi için anne adayının kanı gereklidir. Laboratuvar ortamında anne adayının kolundan kan örneği alınır ve kan örneği,  FETAL DNA TESTİ uzmanlarınca değerlendirilmeye alınır. Sadece bir kan alma ile yapılabilen bu test, annenin genel sağlığında yâda gebeliğinde hiçbir probleme sebep olmaz.

Anne Kanından DNA Testi İçin Doç. Dr. Onur Topçu’ya Başvurun!

Doç. Dr. Onur Topçu, Ankara’da anne kanından DNA testi için sizlere yardımcı olabilecek bir jinekolog olarak hizmet vermektedir. Gebelik taramalarında tespit edilen şüpheleri ekarte edebilmek için yapılan anne kanından DNA testi, Ankara’da Doç. Dr. Onur Topçu yönetiminde başarıyla yapılmaktadır.