Anne Kanından DNA Testi

Yayınlarım

Anne Kanından DNA Testi

Teknolojinin ve tıbbin gelişmesiyle birlikte artık anne kanından fetal DNA testi ile hem hastalıklar tespit edilebilirken hem de gelişimsel problemler teşhis edilebiliyor. Kromozomal hastalıklara sahip olan embriyoların gelişmesine son vermek ve “sağlıksız bebek doğumlarının” önüne geçmek için anne kanından fetal DNA testleri büyük önem taşıyor. Zira, hasta bebeklerle ilgilenmek büyük bir sorumluluktur ve bu sorumluluğu alamayacak ebeveynlerin bu durumda kürtaj haklarını yasal olarak değerlendirme şansları bulunmaktadır.

Anne Kanından Fetal DNA Testi Nedir? (NIPT)

Down sendromu başta olmak üzere Trizomi 18 ve Trizomi 13 gibi patolojik durumlar yâda ender görülen genetik hastalıklar hakkında bilgi veren bir test olan anne kanından fetal DNA testi, anne adayından kan örneği alınarak bebeğin DNA’sının araştırılmasını amaçlar. Ayrıca bebeğin kan grubunun tespiti de gerekiyor ise FETAL DNA TESTİ ile bebeğin kan grubu da belirlenebilmektedir.

Fetal DNA Testi Nasıl Yapılır?

Herhangi bir cerrahi müdahale olmaksızın sadece anne adayından alınmış olan kan örneği üzerinden fetüste olan genetik hastalıkların taranması işlemine NIPT testi denir. Hamileliğin 10.haftasından itibaren yapılması uygun görülen FETAL DNA TESTİ,  bebeğin tüm genetik yapısını yâda kromozom kırıklarını / mutasyonlarını göstermemektedir.

Fetüse ait bazı hücrelerin anne adayının kan dolaşımına girmesi ve gebelik süresince anne kanında bulunması bugün, birçok hasta bebek doğumlarının sayısını azaltmıştır. İleri yaş gebeliklerinde yapılan tarama testlerinde risk saptandığında yapılması önerilen fetal DNA testi aynı zamanda başta en kalınlığı artışı gibi bazı bulguların varlığında da yapılabilmektedir.

Herhangi bir risk taşımayan kişiler de FETAL DNA testi ücretini karşılayarak bu testi yaptırabilmektedir. Ancak genelde ikili test sonucu anormal geldiğinde fetal DNA testi, amniyosentezden önce yapılması gereken bir testtir. Bu test sonucunda ise kromozom anormalliği tespit edilir ise anne adayına kürtaj seçeneği de sunulur.

Fetal DNA Testi Yapılışı

Ultrason ile bebeğin gelişimi kontrol edildikten sonra şüphelerin ortadan kaldırılması için fetal DNA testi istenebilir. Fetal DNA testi için anne adayının kanı gereklidir. Laboratuvar ortamında anne adayının kolundan kan örneği alınır ve kan örneği,  FETAL DNA TESTİ uzmanlarınca değerlendirilmeye alınır. Sadece bir kan alma ile yapılabilen bu test, annenin genel sağlığında yâda gebeliğinde hiçbir probleme sebep olmaz.

Anne Kanından DNA Testi İçin Doç. Dr. Onur Topçu’ya Başvurun!

Doç. Dr. Onur Topçu, Ankara’da anne kanından DNA testi için sizlere yardımcı olabilecek bir jinekolog olarak hizmet vermektedir. Gebelik taramalarında tespit edilen şüpheleri ekarte edebilmek için yapılan anne kanından DNA testi, Ankara’da Doç. Dr. Onur Topçu yönetiminde başarıyla yapılmaktadır.

Doç. Dr. H. Onur Topçu

Dermoid kistler, matür kistik teratom olarak da bilinen, overin (yumurtalığın) en sık görülen germ hücreli tümörleridir. Yumurtalığın bu tümörleri iyi huylu tümörlerdir. Dermoid kistlerde malignleşme (kanserleşme) oranı nadirdir, bu oran yaklaşık %0.3’dür. En sık 20 ile 40 yaşları arasında görülmektedir. Dermoid kistler tüm over tümörlerinin yaklaşık %15’ini oluşturmaktadırlar. Dermoid kistlerin de yaklaşık %15’i bilateraldir, yani her iki yumurtada aynı anda dermoid kist vardır.

Çoğunlukla bir şikâyete yol açmazlar, dermoid kistlerin çoğu tesadüfen yapılan jinekolojik ultrasonografide saptanırlar. Yaklaşık %15’i de torsiyone olarak, şiddetli ağrı yapabilirler. Torsiyon yumurtalığın dermoid kist ağırlığı nedeniyle kendi etrafında dönerek, kendi kan akımını kesmesi sonucu oluşur. Dermoid kistlerin içerisinde diş, yağ gibi dokuların olmasından dolayı, dermoid kistlerde torsiyon azımsanmayacak bir oranda, yaklaşık %15’inde gerçekleşir. Torsiyon sonrasında erken müdahale edilmezse maalesef o yumurtalık kaybedilebilir.

Dermoid kistler için standart tedavi olarak üreme çağındaki kadınlarda yumurtanın korunarak sadece kistin çıkarılması, perimenopozal ve postmenopozal dönemde de yumurtayla beraber dermoid kistin alınmasıdır. Dermoid kist cerrahisinde laparoskopik (kapalı) ameliyatlar altın standarttır.

Dermoid kistin laparoskopik görüntüsü.

Dermoid kistin patlamadan çıkarılmış hali.
Dermoid kist ve endometriozis bazen beraber bulunabilmektedir. Hastamızda bulunan dermoid kisti çıkardık ve endometriozis için peritondan biyopsiler aldık?

Ankara’da hastalarımı kendi kliniğimde görmekteyim, jinekolojik problemleri olan hastalarımıza modern tıbbın bize sağladığı avantajlarla mesleki tecrübelerimi birleştirerek Ankara’nın en iyi Jinekolojik Endoskopi Kliniğinde şifa olmaya çalışmaktayım.

Bana 0 533 049 66 87 numaralı telefonumuzdan ulaşabilirsiniz.

Doç. Dr. H. Onur Topçu

HASTA YORUMLARI

Onur hoca sürecin en başından ameliyat sonrasına kadar her aşamada çok destekçi ve cesaretlendirici oldu. Sürecin tüm detaylarını eksiksiz ve net bir şekilde anlatarak bizi en iyi ve doğru şekilde bilgilendirdi. Onur hocama çok teşekkür ediyor ve kesinlikle bu alanda bir doktor arayışında olanlara t avsiye ediyorum.

Arz*** A***

Geçirdiğim operasyon ilk ameliyatımdı buna rağmen korku ve panik çok hissetmedim çünkü Onur hocam ve ekibi çok sevecendi;canımı acıtmamak için gösterdikleri çabayı gördükçe panik havası neredeyse hiç yaşamadım.Onur hocam bana her safhada desteğini hissettirdi ve yanımdaydı.Ne merak edersem edeyim (ne kadar saçma dahi olsa)ameliyat öncesi ve sonrası her daim sorularıma cevap verdi ve beni muallakta asla bırakmadı.Kendisine ilminden,ilgisinden,samimiyetinden,desteğinden [ki bu liste daha çok uzar :)] ve o güzel yüreğinden dolayı çok çok çok teşekkür ediyorum işini gerçekten severek ve ilgiyle yapan,onun gibi bir doktora rastladığım için çok şanslıyım. Her şeyin gönlünüzce olması dileğiyle,saygılarımı sunarım 🙂

.egül…r

Saygıdeğer hocam.onur beye çok tesekkurlerimi sunarım ilk.önce 15 gun laparoskopik over kist ameliyatı oldum. Ve 24 saat geçmeden ayağa kalktim.ve şükürler olsun sayesinde ağrılarımdan kurtuldum elinize emeğine sağlık… bütün korkularımi sizin sayenizde yendim sizi tanidigim icin cok sansliyim. tekrar teşekkür ediyorum.

R.İ.

Daha fazla bilgi